روابط عمومی پیام اول :: آگهی های استان آذربایجان غربی

آگهی نیازمندی های شهر خوی استان آذربایجان غربی

آگهی نیازمندی های شهر خوی استان آذربایجان غربی
  • تاریخ ثبت: 1397/07/15
  • بازدید: 2246 بار

آگهی نیازمندی های شهر خوی استان آذربایجان غربی

شهرستان خوی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان آذربایجان غربی بعد از مرکز استان، ارومیه بوده و دومین شهر مهم استان آذربایجان غربی به حساب می‌آید. جمعیت شهرستان خوی طبق سرشماری سال (۱۳۹۵) برابر با۳۴۸٬۶۶۴نفر، که ازاین تعداد ۱۹۸٬۸۴۵نفر ساکن شهر خوی هستند.

خوی یکی از قدیمی‌ترین مراکز تمدن در شمال غرب ایران استو بازار تاریخی خوی اوج تمدن شهرنشینی و شهرسازی در دوره اسلامی است.خوی با قدمتی ۷ هزار ساله و قرار گرفتن در مسیر جادهٔ ابریشم دارای تاریخ و تمدن پرفراز و نشیب، شاهد وقایع تاریخی مختلفی بوده‌است. خوی با این پیشینهٔ تاریخی و فرهنگی،مدفن بسیاری از بزرگان تاریخ ایران زمین می‌باشد. پهلوان نامی ایرانی، پوریایی ولی از پهلوانان این دیار بوده و آرامگاه ایشان نیز در این شهر قرار دارد. مقبرهٔ شمس تبریزی، شاعر بزرگ و نامی ایران نیز در این شهر واقع شده‌است.با توجه به مشترکات فرهنگی و وجود مقبره شمس تبریزی در خوی به عنوان استاد و مراد مولانا و مقبره مولانا در قونیه ترکیه، این دو شهر خواهر خوانده اعلام شدند.قلعه کوراوغلی در این شهرستان قرار دارد.کوراوغلی قهرمان حماسی مشترک میان بسیاری مردمان ترک از جمله ترکان آذربایجان و ترکیه، ترکمن‌ها، ازبک‌ها و اویغورها استاشعار و سروده‌های این اسطوره تاریخی در میان اقوام ۱۶ کشور سروده می‌شود و یکی از مشترکات فرهنگی بین کشورهای همسایه و اکو می‌باشد.

خوی به شهر گل‌های آفتابگردان معروف است.این شهر قطب اول تولید دانه‌های آفتابگردان و کدوی کشور به‌شمار می‌رود و صاحب بزرگ‌ترین بازار بورس دانه‌های آفتابگردان کشور است. شهر فیرورق خوی قطب تولید آلبالوی کشور است.فرش آذربایجان غربی در بازارهای داخلی و خارجی محبوبیت زیادی دارد و از میان فرش‌های دستباف تولیدی آذربایجان غربی، فرش ریز ماهی خوی به ثبت ملی و جهانی رسیده‌استبزرگترین خانه تئاتر شمال غرب کشور در خوی قرار دارد. بزرگ‌ترین پایانه مسافربری شمالغرب و غرب کشور در شهر خوی واقع شده‌است.
موقعیت جغرافیایی
خوی دومین شهر مهم استان آذربایجان غربی پس از ارومیه است و شمال غربی‌ترین نقطهٔ ایران و آذربایجان که در مرز کشور ترکیه قرار دارد.منطقهٔ تجاری خوی به‌عنوان یکی از چهارراه‌های مبادلاتی میان شرق و غرب، از دیرباز در تاریخ اقتصادی آذربایجان حضوری چشمگیر داشته‌است. این شهر در گذشته مرکز اقتصادی بوده و به سبب قرار گرفتن بر سر جاده‌های معروف بازرگانی مانند جاده ابریشم، مکه یولی، راه طرابوزان به جلفا از قدیم دارای کاروانسراهای متعدد، جهت تخلیه کالا و استراحت بازرگانان و بازاری وسیع و گسترده جهت داد و ستد کالای مختلف بوده‌است.ظرفیت و موقعیت بین‌المللی خوی به دلیل استقرار در مسیر جاده ابریشم و برخورداری از مرز رازی و خط آهن متصل به اروپا، برای تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری، مورد توجه است.

خوی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی برای دفاع از ایران در طول تاریخ بوده‌است. در نزدیکی این شهر نبرد سرنوشت‌ساز و حماسی چالدران در میان دو امپراتوری ایران و عثمانی رخ داد. در ایران باستان و به ویژه در دوران اشکانی و ساسانی، سرزمینی که امروز، خوی نامیده می‌شود از ارزش نظامی بسزایی برخوردار بود و در این سرزمین یکی از مهم‌ترین قلاع نظامی ایران یعنی قلعه زینتا قرار داشت،دژ زینتا به دلیل آنکه در غرب ایالت آتروپاتن (آذربایجان) و در نزدیکی ارمنستان بود، هنگامی که امپراتوری روم از طریق ارمنستان به ایران یورش می‌آوردند، اولین پادگان برای دفاع از ایران بود.[۴۱] در زمانی نیز که ایران درصدد اعمال حاکمیت بر ارمنستان بود، قلعه (زینتا) پایگاهی برای سپاهیان ایران جهت تدارک لشکرکشی به ارمنستان به‌شمار می‌رفت.

شهرستان خوی با وسعتی بالغ بر ۵۵۴۸ کیلومتر مربع در شمال غربی‌ترین نقطهٔ ایران و آذربایجان و در مرز کشور ترکیه واقع شده‌است. فاصله آن از تهران ۷۸۰ و از تبریز ۱۶۵ کیلومتر است. شهر خوی در ۱۳۵ کیلومتری ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی قرار دارد. جاده ترانزیتی ایران- اروپا از ۳۰ کیلومتری آن عبور می‌کند و با فاصله ۶۷ کیلومتری از مرز ترکیه واقع شده‌است. شهر خوی از شمال به ماکو و از شرق به مرند و از جنوب به سلماس و ارومیه، از مغرب به کشور ترکیه منتهی می‌شود.
فرهنگ و زبان
مردم شهرستان خوی به ترکی آذربایجانی و کردی تکلم می‌کنند و عمدتاً مسلمان و شیعه مذهب و نیز سنی مذهب می‌باشند. بخشی از مردم این شهرستان سنی مذهب هستند. این گروه‌ها شامل ترک‌های سنی و کردهای سنی مذهب می‌شود. ترک‌های سنی (کره سنیها - KORA-SONNI) بیشتر در روستاهای جنوب‌غربی شهرستان خوی ساکن هستند و به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. از روستاهای بزرگ کره سنی در خوی می‌توان یزدکان را نام‌برد. بخشی از ترک‌های سنی ساکن در جنوب شهرستان خوی امروزه کرد زبان شده‌اند. مردم کردتبار خوی نیز همچنین در ناحیه مرزی قطور ساکن هستند که با زبان کردی کرمانجی از زبان‌های کردی صحبت می‌کنند.

تقسیمات کشوری
تقسیمات کشوری این شهرستان، بنابر آنچه در نتایج آمارگیری سرشماری سال ۱۳۹۰ کل کشور آمده‌است، بر حسب بخش، شهر، دهستان و روستا به شرح زیر است

بخش‌ها
بخش، واحدی از تقسیمات کشوری با محدوده جغرافیایی معین است که از به هم پیوستن چند دهستان همجوار مشتمل بر چندین مزرعه، مکان، روستا و احیاناً شهر، که از نظر عوامل طبیعی و اوضاع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، واحد همگنی را به وجود آورده‌اند، تشکیل شده‌است.طبق تقسیمات کشوری در سال 1395شهرستان خوبی دارای ۴ بخش به‌نام‌های بخش مرکزی، بخش صفائیه، بخش ایواوغلی و بخش قطور می‌باشد. بخش مرکزی خود دارای ۵ دهستان دیزج، قره سو، فیرورق، گوهران و رهال می‌باشد. بخش ایواوغلی شامل دهستان ولدیان و ایواوغلی، بخش صفائیه شامل دهستان سکمن‌آباد و الند، بخش قطور نیز شامل دهستان زرئ و قطور می‌باشد.
شهرها
شهرستان خوی دارای ۶ نقطه شهری می‌باشد که سه شهر خوی، دیزج دیز و فیرورق در بخش مرکزی واقع شده‌اند. سه شهر ایواوغلی، قطور و زرآباد نیز به ترتیب در بخش‌های ایواوغلی، قطور و صفائیه قرار دارند.
آثار تاریخی- باستانی و جاذبه‌های طبیعی
برج شمس تبریزی: مدفن عارف ایرانی و مراد مولوی - دوره سلجوقی یا صفوی
پل خاتون (خاتین کؤرپوسو) - دوره حکومت دنبلی‌ها
دروازه سنگی (قالا قاپیسی) - دوره ایلخانی
عمارت حکومتی - دوره قاجاریه
بازار سرپوشیده: یکی از بازارهای تاریخی ایران محسوب می‌شود و سبک‌های معماری صفوی، دنبلی و قاجاری در آن دیده می‌شود.
خانه کبیری‌ها - دوره صفوی یا دنبلی
حمام محمدبیگ - دوره دنبلی
دبیرستان خسروی - دوره پهلوی
کنسولخانه روسیه، مساجد قدیمی مطلب‌خان، ملاحسن، شاه، حاجی بابا و خان - دوره قاجاری
کلیساهای سورپ سرکیس و ماهلازان، امامزاده سید بهلول از نوادگان امام علی النقی، مقبره آقا میر یعقوب، پل هوایی بزرگ قطور در محور مواصلاتی راه‌آهن آسیا- اروپا
قلعه کوراوغلو و چنلی بئل (کمره مه‌آلود) مشهورش در کوهی نزدیک پل قطور
دژ بسطام در روستای بسطام در شهرستان چایپاره متعلق به دوره اورارتو[۵۰]
زیرساخت‌های فرهنگی
چند نشریه هفتگی «خوی، اورین خوی، ندای خوی، دار الصفا، فرهنگ شمس و چالدران، اقتصاد آذربایجان» منتشر می‌شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی با حدود ۵۳۰۰ دانشجو، دانشگاه پیام نور با حدود ۲۵۰۰دانشجو، دانشکده پرستاری، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم قرانی، حوزه علمیه نمازی، مرکز تربیت معلم و دانشگاه‌های غیردولتی علامه خویی، زرینه و شمس از مراکز علمی - آموزشی شهر به‌شمار می‌آیند و دانشگاه دولتی خوی نیز در دست ساخت می‌باشد.

تولیدات کشاورزی
شهرستان خوی از نظر تولید عسل رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده‌است. در این شهرستان ۱۹۳ هزار کندو وجود دارد که در حدود ۶ هزار تن عسل، معادل ۶۵ درصد عسل تولیدی ۱۳۸۷ در استان آذربایجان غربی و ۲۰ درصد عسل تولیدی کشور را شامل می‌شود.[۵۱]
بسیاری از مزارع شهرستان خوی مزرعه گل آفتابگردان است و این شهرستان یکی از مهمترین تولیدکنندگان تخمهٔ گل آفتابگردان در سراسر کشور به‌شمار می‌آید. گفته می‌شود طرح فرودگاه این شهرستان از نمای بالا به شکل گل آفتابگردان طراحی شده‌است.
راه ترانزیت
شهرستان خوی با وجود قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم تنها راه مرزی نزدیک به کشور ترکیه است. در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ مرز رازی با حضور وزرای خارجهٔ ایران و ترکیه و مقامات محلی بطور رسمی گشایش یافت.

فرودگاه خوی

فرودگاه خوی
فرودگاه خوی در مهر سال ۸۳ به بهره‌برداری رسیده‌است.

پایانه مسافربری

بزرگترین پایانه مسافربری شمالغرب کشور
پایانه مسافربری سردار شهید حاج محمد حنیفه درستی در دو طبقه به عنوان بزرگترین پایانه مسافربری شمال غرب و غرب کشور در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید.ظرفیت روزانه این ترمینال مسافربری برای جابجایی مسافر ۴٬۵۰۰ نفراست.

منطقه ویژه اقتصادی خوی
منطقه ویژه اقتصادی شهرستان خوی در جنوب شهرستان خوی در جاده خوی به سلماس و ارومیه به مساحت یکهزار و چهل هکتار در زمین‌های روبروی شهرک صنعتی جاده فرودگاه این شهر تعیین شده با امکانات :فرودگاه خوی - نیروگاه سیکل ترکیبی خوی - شهرک صنعتی خوی و…، هم‌اکنون در حال انجام کارهای مقدماتی خود در هیئت دولت می‌باشد.


عکس هوائی از منطقه ویژه اقتصادی خوی

منطقه ویژه اقتصادی خوی

این منطقه در غرب شهرستان خوی واقع شده و بخشی از شهر خوی و جاده قطور و گذرگاه مرزی رازی را شامل می‌شود. خوی تنها شهریست که راه‌آهن ایران به کشور ترکیه و اروپا را دار است و مسافت زمینی آن با شهر وان در کشور ترکیه از طریق بازارچه رازی ۱۲۰ کیلومتراست؛ که با وجود ساخت دو پل امکانات مسافری مرز رازی هم به ترانزیت و کامیون هم مهیا شود با امکانات زیر بنائی پایانه بزرگ شهید درستی خوی فرودگاه خوی و ایستگاه راه‌آهن رازی خوی شاهد پیشرفت و روزافزون این مناطق ویژه و آزاد در شهرستان خوی خواهیم بود. هم‌اکنون در حال انجام کارهای مقدماتی خود در هیئت دولت می‌باشد.

مشاهیر
سید ابوالقاسم خویی: مرجع تقلید شیعه
آذر پژوهش: گوینده رادیو
عباس زریاب خویی: پژوهشگر
محمدامین ریاحی: ادیب و پژوهشگر وزیر آموزش و پرورش
اصغر پارسا: سخنگوی فراکسیون جبههٔ ملی و از هم‌فکران دکترمحمد مصدق
غلام رضا آقازاده: وزیر نفت جمهوری اسلامی از سال ۱۳۶۴ الی ۱۳۷۶
سپهد کریم ورهرام: استاندار استان فارس در سال ۱۳۴۱
بهروز وثوقی: بازیگر سینمای ایران
مینا بویوک جعفرزاده: بازیگر رادیو، تلویزیون و سینما
ثریا حکمت: بازیگر تئاتر و سینما
ژاله آموزگار: استاد دانشگاه، پژوهش‌گر، نویسنده و مترجم
جواد سعدالدوله: سیاست‌مدار روزگار قاجار، نخست‌وزیر
سید جواد ذاکر: مداح
اسماعیل جبارزاده: استاندار آذربایجان شرقی
علی فتح‌الله‌زاده: روزنامه‌نگار و مدیرعامل کنونی باشگاه استقلال تهران
رحیم نوه‌سی: از بزرگان هنر نقاشی ایران
خسرو سعیدی: فعال سیاسی
شهیندخت مولاوردی: حقوق‌دان، پژوهش‌گر و فعال امور زنان، معاون رئیس‌جمهور ایران
نگارخانه

برج‌های خوی - شیخ نوایی (آپادانا یک)

 

نمایی از شهر خوی (ارتفاعات فنائی)

 

مجتمع گردشگری پرسیس (ارتفاعات فنائی)

 

مجتمع گردشگری پرسیس

 

طبیعت خوی

 

خانهٔ کبیری، دورهٔ قاجار

 

دیوار تزئینی درون خانهٔ کبیری

 

دروازهٔ سنگی

 
بازار خوی

 

کلیسای مهلذان، پیرامون خوی

 

امام زاده سید بهلول خوی

 

فرودگاه خوی

از طریق سایت مرجع اصناف پیام اول میتوانید بهترینها را اعم از

آرایشگاه زنانه در خوی

آرایشگاه های مردانه در خوی

آزمایشگاه ها و مراکز رادیو لوژی در خوی

آژانس ها و تورهای مسافرتی در خوی

آموزشگاه های رانندگی در خوی

آموزشگاه های موسیقی در خوی

ابزار فروشی ها در خوی

ادارات و سازمان ها در خوی

استخر سونا و جکوزی در خوی

اورژانس و فوریت های پزشکی در خوی

باربری ها در خوی

باشگاه های بدن سازی آقایان و بانوان در خوی

بانک ها در خوی

بیمارستان ها در خوی

بیمه ها در خوی

پارک ها و مراکز تفریحی در خوی

پزشک متخصص اطفال در خوی

پزشکان در خوی

پزشکان پوست و مو در خوی

پزشکان عمومی در خوی

پلاستیک فروشی ها در خوی

پمپ بنزین ها در خوی

پیک موتوری ها در خوی

تئاتر و تالار نمایش در خوی

تاسیساتی ها در خوی

تالارهای عروسی در خوی

تاکسی سرویس در خوی

چاپ و تبلیغات در خوی

خدمات آسانسور و بالابر در خوی

خدمات خودرویی در خوی

خدمات نظافتی در خوی

خدمات کامپیوتری در خوی

خرازی ها در خوی

خشکبار و آجیل فروشی ها در خوی

خشکشویی ها در خوی

دادسراها در خوی

داروخانه ها در خوی

درمانگاه ها و مراکز درمانی در خوی

دفاتر اسناد رسمی در خوی

دفاتر پست در خوی

دفاتر پلیس به علاوه 10 و دفاتر دولت الکترونیک در خوی

دفاتر وکالت و مشاوره حقوقی در خوی

دندانپزشکان و دندان سازان در خوی

دکوراسیون داخلی در خوی

رستوران ها و سالنهای غذا خوری در خوی

روانپزشکان در خوی

ساعت فروشی در خوی

سمپاشی در خوی

سمساری در خوی

سوپرمارکت در خوی

سوپرهای میوه و سبزی در خوی

سینما ها در خوی

شعبات بانک آینده در خوی

شعبات بانک سپه در خوی

شعبات بانک انصار در خوی

شعبات بانک گردشگری در خوی

شعبات بانک پارسیان در خوی

شعبات بانک پاسارگاد در خوی

شعبات بانک سامان در خوی

شعبات بانک سینا در خوی

شعبات بانک شهر در خوی

شعبات بانک صادرات در خوی

شعبات بانک ملت در خوی

شعبات بانک ملی در خوی

شعبات مهر اقتصاد در خوی

صرافی ها در خوی

طلا فروشی ها و زرگری ها در خوی

عطاری ها در خوی

عکاسی ها و آتلیه عکاسی در خوی

فرش فروشی ها در خوی

فرهنگسرا و خانه فرهنگ در خوی

فروشگاه لوازم خانگی و آشپزخانه در خوی

فروشگاه های آرایشی بهداشتی در خوی

فروشگاه های خشکبار در خوی

فروشگاه های شهروند در خوی

فروشگاه های لوازم پزشکی در خوی

فروشگاه های لوازم ورزشی در خوی

فروشنده های پوشاک بچه گانه در خوی

فروشنده های پوشاک زنانه در خوی

فروشنده های پوشاک مردانه در خوی

قالیشویی ها در خوی

قصابی ها و سوپر های گوشت و مرغ در خوی

قنادی ها و شیرینی فروشی ها در خوی

گل فروشی ها در خوی

لوازم التحریری ها در خوی

متخصصین ریه در خوی

متخصصین قلب و عروق در خوی

متخصصین و جراحان مغز و اعصاب در خوی

مدارس در خوی

مراکز خدمات زیبایی در خوی

مراکز خرید در خوی

مراکز روانشناسی و روان کاوی در خوی

مراکز ورزشی در خوی

مساجد و حسینیه ها در خوی

مشاورین املاک در خوی

مهد کودک ها در خوی

موبایل فروشی ها در خوی

نانوایی ها در خوی

نگارخانه ها در خوی

نمایندگی های ال جی LG در خوی

نمایندگی های سامسونگ SAMSUNG در خوی

نجاری در خوی

لوله بازکنی در خوی

نمایندگی های سونی در خوی

نمایندگی های لوازم خانگی در خوی

نمایندگی های مجاز خوردو در خوی

هتل ها و اقامت گاه ها در خوی

کارواش ها در خوی

کافی شاپ ها در خوی

کافی نت و گیم نت در خوی

کتابخانه ها در خوی

کلانتری و اداره پلیس در خوی

کلیسا ها و مساجد و اماکن مذهبی در خوی

کیف و کفش فروشی ها در خوی

متل در خوی

صنایع دستی در خوی

مکان های دیدنی در خوی

طبیعت در خوی

اماکن گردشگری در خوی

مسیر ورودی در خوی

فروش سوغات در خوی


بهترین آموزشگاه کامپیوتر  خوی
بهترین سایر آموزش ها  خوی
بهترین خرید و فروش کامپیوتر  خوی
بهترین فروشگاه فروش لپ تاپ خوی
بهترین مرکز برنامه نویسی کامپیوتر  خوی
بهترین خرید و فروش قطعات کامپیوتر  خوی
بهترین خرید و فروش مجله و کتاب کامپیوتر  خوی
بهترین مرکز گرافیک کامپیوتر  خوی
بهترین مرکز فروش لوازم جانبی کامپیوتر  خوی
بهترین خدمات اینترنت  خوی
بهترین خدمات شبکه کامپیوتر  خوی
بهترین طراحی صفحات وب  خوی
بهترین اشتراک اینترنت  خوی
بهترین فروش نرم افزار کامپیوتر  خوی
بهترین آموزش کامپیوتر  خوی
بهترین تعمیر کامپیوتر  خوی
بهترین خرید و فروش  موبایل و تبلت   خوی
بهترین تعمیرات تخصصی  موبایل و تبلت   خوی
بهترین لوازم جانبی  موبایل و تبلت   خوی
بهترین خدمات گارانتی  موبایل و تبلت   خوی
بهترین تدریس خصوصی  خوی
بهترین آموزش رانندگی  خوی
بهترین آموزش تعمیر موبایل  خوی
بهترین آموزش تعمیر خودرو  خوی
بهترین آموزش خیاطی  خوی
بهترین آموزشگاه آرایشگری  خوی
بهترین آموزش حسابداری  خوی
بهترین آموزش آشپزی و شیرینی پزی  خوی
بهترین آموزش عکاسی و فیلمبرداری  خوی
بهترین آموزش گلدوزی  خوی
بهترین آموزش طلاسازی  خوی
بهترین آموزش نقشه کشی  خوی
بهترین آموزش گردشگری  خوی
بهترین آموزشگاه هتلداری  خوی
بهترین آموزشگاه توریسم  خوی
بهترین آموزشگاه کامپیوتر  خوی
بهترین آموزش هنر  خوی
بهترین مهدکودک  خوی
بهترین پیش دبستانی و دبستان  خوی
بهترین آموزش زبان  خوی
بهترین آموزش کنکور  خوی
بهترین آموزش فنی و حرفه ای  خوی
بهترین آموزشگاه موسیقی  خوی
بهترین آموزش رشته های ورزشی  خوی
بهترین خرید و فروش باغ  خوی
بهترین خرید و فروش زمین  خوی
بهترین خرید و فروش کلنگی  خوی
بهترین خرید و فروش ملک تجاری  خوی
بهترین خرید و فروش ملک اداری  خوی
بهترین خرید و فروش دفتر املاک  خوی
بهترین خرید و فروش آپارتمان  خوی
بهترین خرید و فروش خانه  خوی
بهترین خرید و فروش ویلا  خوی
بهترین فروش خودرو کارکرده  خوی
بهترین خرید خودرو صفر  خوی
بهترین فروش خودرو صفر  خوی
بهترین فروش لوازم تزیینی  خوی
بهترین لوازم جانبی اتومبیل  خوی
بهترین خرید خودرو کارکرده  خوی
بهترین خرید و فروش لوازم یدکی  خوی
بهترین مرکز خرید و فروش دستگاه های برقی خوی
بهترین مرکز خرید و فروش دستگاه های گازی خوی
بهترین مرکز خرید و فروش چوبی و فلزی خوی
بهترین مرکز خرید و فروش اثاثیه منزل خوی
بهترین مرکز خرید و فروش لوازم اداری خوی
بهترین مرکز خرید و فروش لوازم مهندسی خوی
بهترین مرکز خرید و فروش لوازم ورزشی خوی
بهترین مرکز خرید و فروش تجهیزات پزشکی خوی
بهترین مرکز خرید و فروش آزمایشگاهی خوی
بهترین مرکز خرید و فروش آلات موسیقی خوی
بهترین مرکز خرید و فروش فرش و منسوجات خوی
بهترین مرکز خرید و فروش کتاب خوی
بهترین مرکز خرید و فروش صنایع دستی و هنری خوی
بهترین مرکز خرید و فروش طلا و جواهرات خوی
بهترین مرکز خرید و فروش بدلیجات خوی
بهترین مرکز خرید و فروش تزیینات خوی
بهترین  سمساری خوی
بهترین  لوازم قنادی خوی
بهترین  عطاری خوی
بهترین  کیف و کفش خوی
بهترین فروشگاه عینک خوی
بهترین فروشگاه صوتی و تصویری خوی
بهترین فروشگاه پوشاک خوی
بهترین فروشگاه لوازم یدکی خوی
بهترین حفاظتی و امنیتی  خوی
بهترین چاپ و تبلیغات  خوی
بهترین خدمات فنی  خوی
بهترین صادرات و واردات  خوی
بهترین خدمات ساختمان  خوی
بهترین خدمات مشاوره  خوی
بهترین خدمات بیمه  خوی
بهترین تایپ و تکثیر  خوی
بهترین داراترجمه  خوی
بهترین ثبت شرکت  خوی
بهترین فروش ماشین های اداری خوی
بهترین طراحی دکوراسیون خوی
بهترین مرکز حسابداری و حسابرسی خوی
بهترین خدمات اداری  خوی
بهترین خدمات مجالس  خوی
بهترین زیبایی و پزشکی  خوی
بهترین حمل و نقل  خوی
بهترین تعمیرات  خوی
بهترین قالیشویی  خوی
بهترین رفوگری  خوی
بهترین تعمیر لوازم خانگی  خوی
بهترین آرایشگاه زنانه  خوی
بهترین آرایشگاه مردانه  خوی
بهترین مزون لباس  خوی
بهترین سولاریوم  خوی
بهترین موسسه حقوقی  خوی
بهترین دفتر ازدواج و طلاق  خوی
بهترین پیک موتوری  خوی
بهترین تاکسی سرویس  خوی
بهترین صرافی  خوی
بهترین تعمیرات مبلمان  خوی
بهترین خیاطی  خوی
بهترین کارواش  خوی
بهترین سمپاشی  خوی
بهترین نظافتی  خوی
بهترین خشکشویی  خوی
بهترین تعمیرگاه خودرو  خوی
بهترین خدمات دامپزشکی  خوی
بهترین حيوانات خانگي  خوی
بهترین آتلیه عکاسی  خوی
بهترین رستوران  خوی
بهترین مراکز تخلیه امن اضطراری تهران  خوی
بهترین پخش مواد غذایی  خوی
بهترین سوپر مارکت  خوی
بهترین خدمات مسافرتی  خوی
بهترین زیبایی و بهداشت  خوی
بهترین خدمات پزشکی  خوی
بهترین باشگاه ورزشی  خوی
بهترین مرکز  فروش خط خوی
بهترین مرکز  خرید خط خوی
بهترین مرکز  تعمیرات موبایل خوی
بهترین مرکز فروش نرم افزار موبایل خوی
بهترین مرکز خرید و فروش تلفن ثابت خوی
بهترین مرکز  خدمات پیامک خوی
بهترین مرکز خرید و فروش گوشی موبایل خوی
بهترین مرکز فروش خط همراه اول خوی
بهترین مرکز فروش خط ایرانسل خوی
بهترین مرکز  خدمات مخابراتی خوی
بهترین مرکز  آب و فاضلاب خوی
بهترین مرکز  ابزار و یراق خوی
بهترین مرکز  اتوماسیون صنعتی خوی
بهترین مرکز  انبار داری خوی
بهترین مرکز ساخت سازه های پیش ساخته خوی
بورس فروش آهن آلات خوی
بهترین کارگاه  بسته بندی خوی
بهترین مرکز  پرس کاری خوی
بورس  پلاستیک و پلیمر خوی
بهترین مرکز کارگاه تراشکاری و سری کاری خوی
بهترین مرکز  صنایع غذایی خوی
بهترین مرکز فروش و اجاره جرثقیل و بالابر خوی
 فروش مصالح ساختمانی خوی
بهترین مرکز کارگاه قالب سازی خوی
بهترین مرکز ابزارآلات فروش کشاورزی خوی
بهترین مرکز  دامداری خوی
بهترین مرکز  ماشین آلات خوی
بهترین مرکز  ماشین سازی خوی
بهترین مرکز  معدن خوی
بهترین مرکز  مواد شیمیایی خوی
بهترین مرکز  لوازم آزمایشگاهی خوی
بهترین مرکز  ضایعات خوی
بهترین مرکز  نساجی خوی
بهترین مرکز  مواد شیمیایی خوی
بهترین مرکز  برق صنعتی خوی
بهترین مرکز  نساجی خوی
بهترین مرکز  شراکت و سرمایه گذاری خوی
بهترین مرکز  پیمانکاری خوی
بهترین مرکز  قبول نمایندگی خوی
بهترین مرکز  مرتبط به کار خوی
بهترین مرکز  استخدام خوی
بهترین مرکز  آماده به کار خوی
بهترین مرکز  کاریابی خوی
را میتوان جستجو کرد.

   


ارسال پیام به آگهی دهنده (روابط عمومی سایت پیام اول)

ارسال نظر برای آگهی آگهی نیازمندی های شهر خوی استان آذربایجان غربی

Captcha image

آخرین آگهی های آگهی های استان آذربایجان غربی

عبارات کلیدی