روابط عمومی پیام اول :: آگهی های استان آذربایجان غربی

آگهی نیازمندی های شهر قره‌ضیاءالدین استان آذربایجان غربی

آگهی نیازمندی های شهر قره‌ضیاءالدین استان آذربایجان غربی
  • تاریخ ثبت: 1397/07/16
  • بازدید: 1429 بار

قره‌ضیاءالدین شهری است در بخش مرکزی شهرستان چایپاره استان آذربایجان غربی ایران است، زبان مردم ترکی آذربایجانی است.این شهر در جنوب شرقی شهر شوط قرار دارد.

قسمت‌های قره ضیاءالدین امروزی ترکیبی از روستاهای میرزا کندی، آوک و حاچا می‌باشد که در حال حاضر اراضی مربوط به آوک به آوک یئرلری و مزارع مربوط به حاچا به حاچا یئرلری معروف هستند.


نام‌های منطقه‌ها
چایپاره (چایپارا): در مورد وجه چایپاره (چایپارا) این نظر وجود دارد: عده‌ای بر این عقیده هستند که چایپاره درست است و دلیل آن این که رودخانه (آغ چای) با مسیر حرکت غرب به شرق، این بخش را به دو قسمت یا پاره مساوی تقسیم می‌کند. (از «چای» در زبان ترکی به معنای رودخانه و «پارآ» فارسی به معنای تکه و قسمت) همچنین عده‌ای بر این عقیده‌اند به خاطر وابستگی بخش عظیمی از کشاورزی شهرستان به رود آغ چای این نام‌گذاری صورت گرفته و چای در ترکی به معنای رودخانه و پارا نیز در ترکی به معنای گرانبها و ارزشمند می‌باشند و معنای نام این شهرستان هم رودگران بها می‌شود.
قره ضیاءالدین:در بین اهالی منطقه به صورت قره ضیا(qərəziya)تلفظ می‌شود. این نام از دو بخش مجزا تشکیل یافته‌است: یک قسمت آن «قره» یا «قرا» است و نام «ضیاءالدین» هم بخش دوم آن بوده‌است. قره یا قراء در بسیاری از کاربردهای سایر مناطق ترک نشین به معنی بزرگ و با عظمت و باشکوه معنی می‌شود مثلاً قره داغ = کوه بزرگ و با شکوه یا قره باغ= باغ بزرگ و با شکوه قره چای و قره آغاج و… لازم است ذکر شود در منطقه روستاهایی هم به همین نام وجود دارد مثلاً روستای قره آغاج و…
روستای قدیمی این شهرستان عبارت اند از: چورس، خانگاه، قره آغاج، حاجی لار، بستام،.. لازم است ذکر شود که در بسیاری از موارد از روستای خانگاه (محل زندگی خان هاًاحمدی")اشتباهاً به صورت خانقاه (محل جمع خانه پیروان اهل حق یا علوی و… (جمع خانه دراویش)) نیز استفاده شده‌است که این منطقه کاملاً با این معنی در تضاد می‌باشد و هیچگونه اهل حق، علی‌الله، گوران و… وجود ندارد و همه ترک اصیل می‌باشند.

آثار تاریخی منطقه چایپاره
قلعه اورارتویی روستاهای بسطام: قلعه مذکور متعلق به تمدن اورارتویی سده ۸ (پیش از میلاد) واقع در غرب شهر قره ضیاءالدین به مسافت ۷ کیلومتر از شهر قره ضیا ءالدین. برابر سنگ نوشته‌ای که در بالای در قلعه مخروجه دژ بسطام به طول ۷۲ و به عرض ۱۶ سانتی‌متر به خط میخی بدست آمده چگونگی احداث قلعه مذکور چنین توصیف شده‌است:
روسا پسر ارگشتی این معبد را برای خالدی خدا بر پا کرد به نیروی خدا. روسا پسر ارگشتی سخن می‌گوید: این سرزمین خالی بود و چیزی در اینجا بر پا نشده بود و همانطوری‌که خدای به من فرمان داده‌است من در اینجا بنا ساختم و این‌جا را شهر روسا نامیدم. روسا پسر ارگشتی می‌گوید هر کس که این نبشته را منهدم کند و به آن زیان رساند یا آن را بشکند خالدی خدای او را به وسیله خدای هوا و خدای آفتاب و خدایان دیگر برخواهد انداخت و در زیر آفتاب نامی از خود نگاه نتواند داشت. منم رو سا پسر ارگشتی شاه نیرومند شاه کشورها سرور شهر توشیا.

هر چند سنگ نوشته‌های دیگری از تمدن اورارتویی از منطقه بدست آمده اما از متن سنگ نوشته مذکور چنین بر می‌آید که روسا پسر ارگشتی قلعه بسطام را معبدی برای خالدی بنا کرده‌است که نام اولیه آن روزاهلنی بوده‌است ولی از آنجا که زیر بنای این شهر را روسا پسر ارگشتی گذارده‌است در منابع ارمنی این قلعه به نام شهر روسا معروف گردیده‌است که پروفسور هینتس هم برابر این اطلاعات شهر مزبور را روسا نامیده‌است.

علاوه بر موارد فوق در قلعه بسطام آثار مربوط به ارمنیان نیز موجود می‌باشد که به نام اورارتویی معروف است ولی در حفاریهای محوطه قلعه قرون وسطی در ارتفاعات قلعه بسطام سنگی با لبه‌های نامنظم به دست آمده که نقش صلیب ارمنی بر روی آن کنده شده‌است. با انحلال و شکست اورارتوها از دولت‌های همسایه، ارمنیان تازه‌وارد تمدن اورارتوی در منطقه شدند و در طول اقامت طولانی خود در منطقه آثار تاریخی چندی از خود بجا گذاشته‌اند که نمونه‌هایی از آن تا بحال باقی است که از جمله آن‌ها یک قلعه و یک اتاق به نام بوزخانه در قسمت جنوبی شرقی روستای مذکور می‌باشد.

پل دوقوز کورپی (نه پله): در فاصله پنج کیلومتری جاده ترانزیتی ماکو پل دو قوز گوز یا پل کسیان در دوره قاجاریه توسط مهندسین خارجی بناشد. پل تاریخی دوقوز گوز ۷۰ متر طول، چهار متر عرض و پنج متر ارتفاع دارد و با سنگ سفید بنا شده‌است. این پل در اوایل دوره محمد رضا شاه توسط احمد خان بیات ماکد مرمت گردید ولی با احداث جاده ترانزیتی ایران – اروپا، جاده حمزیان و به تبع آن پل مزبور ارزش و اهمیت خود را از دست داد ولی به خاطر سبک معماری خاص خویش به یکی از آثار تاریخی منطقه تبدیل گردید.

قرمزی مسجد چورس: در دوره صفویه شهرهای مرزی ایران به دلیل حمله‌های مکرر نظامیان عثمانی ارزش و اعتبار خود را از دست دادند و از آنجا که شهر خوی نیز در منطقه مرزی دو کشور واقع بود ویران و مرکزیت آن به روستا ی چورس انتقال یافت. با رونق روستای چورس که امنیت و آبادی آ ن از زمان سلطان خان سوء باشی آغاز و تا دوره ایوب خان و پسرش مرتضی قلی خان بزرگ ادامه یافت و با انعقاد معاهده قصر شیرین (ذهاب) در سال ۱۰۴۹ ه‍. ق، با صلح نسبی که میان دو کشور ایجاد شد با رونق راه‌های تجاری قدیم (جاده خوی، طرابوزان شاخه‌ای از جاده ابریشم) چورس از این رونق اقتصادی بهره‌ها برده و بناهایی در آن روستا ساخته شد که از بناهای زیبای آن دوره می‌توان به مسجد اقعی (قرمزی مسجد) چورس اشاره نمود.
تاورنیه، بازرگانی و جهانگرد مشهور فرانسوی در دوره صفویه با مشاهده چورس دربارهٔ آن می‌نویسد:

از کوتیکار می‌رود به خلوت به کوجیا به دارکاون به سلیمان سرا این چهار مکان آخری عبارت است از ۴ کاروانسرا که بالنسبه راحت ترند. از سلمان سرا می‌روند به کورس و بیگ آن خراج‌گذار شاه ایران است و در قلعه‌ای کهنه در دو کیلومتری آن اقامت دارد و در آنجا باید برای هر مال التجاره ۹ عباسی حق گمرگ ادا کرد و به‌علاوه سوغات برای بیگ عبارت است از چند کله قند و جعبه‌های شیرینی و کوزه‌های مربا، زیرا که تعارف نقدی خلاف احترام است و به شرافت بیگ برمی‌خورد در کورس شراب خوب یافت می‌شود و ازآنجا به دو هاقلی (اوغلی)....

قرمزی مسجد که به مسجد مرتضی قلی خان معروف است بنایی است به طول و عرض ۱۹ * ۹۱ متر و با زیر بنایی به مساحت تقریبی ۳۶۰ متر مربع دارای چهار ستون سنگی در داخل مسجد که طاقها و گنبدهای مسجد بر روی این ستونها استوار است تماماً سنگی و به صورت هشت بعدی و در بالای ستونها چهار بعدی و بزرگتر می‌باشد. ارتفاع هر ستون ۲ متر و محیط ستونها در پایین ۶۰/۲ و در بالای ستون ۳۳/۳ متر می‌باشد ارتفاع سقف از کف مسجد در محل قوس هر ستون و دیوار ۴ متر و در وسط گنبدها حدود ۶ متر می‌باشد حجاری مختصری نیز که به ستونها شکل یک گل را می‌دهد دیده می‌شود. طاق مقرنس مسجد از آجر پخته ساخته شده و دیوارهای ضخیم آن از درون مسجد از سنگ به «قرمزی مسجد» ناشی از همین سرخ رنگ بودن تمام آجرها می‌باشد.

زیارتگاه حضرت ابوالفضل العباس: مهمترین زیارتگاه منطقه چایپاره، زیارتگاه حضرت ابو الفضل واقع در روستای حمزیان می‌باشد. در مورد تاریخچه این زیارتگاه نقل است: دو نفر مالک ملک فعلی این مکان بودند که در مورد چگونگی تقسیم آن با یکدیگر اختلاف پیدا کرده و به همین خاطر یکی از آن دو نفر سهم خود را وقف حضرت عباس می‌نماید ولی شریک دوم، سهم خود را جدا نموده و شروع به به حصار کشی می‌کند در حین حصار کشی این شخص متوجه می‌شود سنگی که قبلاً در دیوار نهاده رها نموده و به محل اصلیش برگشته‌است این واقعه سه روز متوالی اتفاق می‌افتد که سر انجام این شخص از عمل سنگ متحیر گشته و سهم خود را وقف حضرت عباس می‌کند. در حال حاضر در این زیارتگاه تقدس یافته‌است. علاوه بر مناطق تاریخی فوق قسمت شمالی بزطام با مناظر زیبای طبیعی با جریان رودخانه آغ چای منظره بسیار دلربایی بوجود آورده‌است که در نهایت منتهی به پروژه سد آغچای می‌گردد.
پل دوقوز گوز (پل نُه دهنه کسیان): این پل مهمترین پل ارتباطی در محور جاده حمزیان بوده که این جاده منطقه چایپاره، ماکو، شوط و پلدشت را با شهرستان خوی و سایر شهرستان‌ها در دوران پیشین بخصوص در زمان رضا شاه و اوایل دوره پهلوی دوم وصل می‌کرد. این پل در دوره رضا شاه توسط مهندسین خارجی بطول ۵۰ متر و به ارتفاع ۷ متر بر روی رودخانه آغ چای احداث و در اوایل دوره محمد رضا شاه توسط احمد خان بیات ماکو مرمت گردید ولی با احداث جاده ترانزیتی ایران–اروپا، جاده حمزیان و به تبع آن پل مزبور اهمیت خود را از دست داد ولی بخاطر سبک معماری خاص خویش به یکی از آثار تاریخی منطقه تبدیل گردید.
یغین داش: از جمله محل‌های تاریخی اطراف قره ضیاءالدین است که مربوط به دوره جنگ‌های ایران و روس می‌شود. بنا به روایتی که بین مردم وجود دارد در یکی از جنگ‌ها عباس میرزا امر می‌کند که هر سرباز عازم جنگ سنگی برداشته و در محلی بیندازد و در هنگام مراجعت از جنگ دوباره امر به برداشتن یک سنگ از محل سنگ‌های انباشته شده می‌کند؛ لذا امروزه در حدود ۴ کیلومتری جاده سد ارس از جاده ترانزیتی بازرگان در دو طرف جاده تلی از سنگ وجود دارد که مربوط به این واقعه می‌شود.
حمام قره ضیاالدین

از طریق سایت مرجع اصناف پیام اول میتوانید بهترینها را اعم از

آرایشگاه زنانه در قره ضیاءالدین

آرایشگاه های مردانه در قره ضیاءالدین

آزمایشگاه ها و مراکز رادیو لوژی در قره ضیاءالدین

آژانس ها و تورهای مسافرتی در قره ضیاءالدین

آموزشگاه های رانندگی در قره ضیاءالدین

آموزشگاه های موسیقی در قره ضیاءالدین

ابزار فروشی ها در قره ضیاءالدین

ادارات و سازمان ها در قره ضیاءالدین

استخر سونا و جکوزی در قره ضیاءالدین

اورژانس و فوریت های پزشکی در قره ضیاءالدین

باربری ها در قره ضیاءالدین

باشگاه های بدن سازی آقایان و بانوان در قره ضیاءالدین

بانک ها در قره ضیاءالدین

بیمارستان ها در قره ضیاءالدین

بیمه ها در قره ضیاءالدین

پارک ها و مراکز تفریحی در قره ضیاءالدین

پزشک متخصص اطفال در قره ضیاءالدین

پزشکان در قره ضیاءالدین

پزشکان پوست و مو در قره ضیاءالدین

پزشکان عمومی در قره ضیاءالدین

پلاستیک فروشی ها در قره ضیاءالدین

پمپ بنزین ها در قره ضیاءالدین

پیک موتوری ها در قره ضیاءالدین

تئاتر و تالار نمایش در قره ضیاءالدین

تاسیساتی ها در قره ضیاءالدین

تالارهای عروسی در قره ضیاءالدین

تاکسی سرویس در قره ضیاءالدین

چاپ و تبلیغات در قره ضیاءالدین

خدمات آسانسور و بالابر در قره ضیاءالدین

خدمات خودرویی در قره ضیاءالدین

خدمات نظافتی در قره ضیاءالدین

خدمات کامپیوتری در قره ضیاءالدین

خرازی ها در قره ضیاءالدین

خشکبار و آجیل فروشی ها در قره ضیاءالدین

خشکشویی ها در قره ضیاءالدین

دادسراها در قره ضیاءالدین

داروخانه ها در قره ضیاءالدین

درمانگاه ها و مراکز درمانی در قره ضیاءالدین

دفاتر اسناد رسمی در قره ضیاءالدین

دفاتر پست در قره ضیاءالدین

دفاتر پلیس به علاوه 10 و دفاتر دولت الکترونیک در قره ضیاءالدین

دفاتر وکالت و مشاوره حقوقی در قره ضیاءالدین

دندانپزشکان و دندان سازان در قره ضیاءالدین

دکوراسیون داخلی در قره ضیاءالدین

رستوران ها و سالنهای غذا خوری در قره ضیاءالدین

روانپزشکان در قره ضیاءالدین

ساعت فروشی در قره ضیاءالدین

سمپاشی در قره ضیاءالدین

سمساری در قره ضیاءالدین

سوپرمارکت در قره ضیاءالدین

سوپرهای میوه و سبزی در قره ضیاءالدین

سینما ها در قره ضیاءالدین

شعبات بانک آینده در قره ضیاءالدین

شعبات بانک سپه در قره ضیاءالدین

شعبات بانک انصار در قره ضیاءالدین

شعبات بانک گردشگری در قره ضیاءالدین

شعبات بانک پارسیان در قره ضیاءالدین

شعبات بانک پاسارگاد در قره ضیاءالدین

شعبات بانک سامان در قره ضیاءالدین

شعبات بانک سینا در قره ضیاءالدین

شعبات بانک شهر در قره ضیاءالدین

شعبات بانک صادرات در قره ضیاءالدین

شعبات بانک ملت در قره ضیاءالدین

شعبات بانک ملی در قره ضیاءالدین

شعبات مهر اقتصاد در قره ضیاءالدین

صرافی ها در قره ضیاءالدین

طلا فروشی ها و زرگری ها در قره ضیاءالدین

عطاری ها در قره ضیاءالدین

عکاسی ها و آتلیه عکاسی در قره ضیاءالدین

فرش فروشی ها در قره ضیاءالدین

فرهنگسرا و خانه فرهنگ در قره ضیاءالدین

فروشگاه لوازم خانگی و آشپزخانه در قره ضیاءالدین

فروشگاه های آرایشی بهداشتی در قره ضیاءالدین

فروشگاه های خشکبار در قره ضیاءالدین

فروشگاه های شهروند در قره ضیاءالدین

فروشگاه های لوازم پزشکی در قره ضیاءالدین

فروشگاه های لوازم ورزشی در قره ضیاءالدین

فروشنده های پوشاک بچه گانه در قره ضیاءالدین

فروشنده های پوشاک زنانه در قره ضیاءالدین

فروشنده های پوشاک مردانه در قره ضیاءالدین

قالیشویی ها در قره ضیاءالدین

قصابی ها و سوپر های گوشت و مرغ در قره ضیاءالدین

قنادی ها و شیرینی فروشی ها در قره ضیاءالدین

گل فروشی ها در قره ضیاءالدین

لوازم التحریری ها در قره ضیاءالدین

متخصصین ریه در قره ضیاءالدین

متخصصین قلب و عروق در قره ضیاءالدین

متخصصین و جراحان مغز و اعصاب در قره ضیاءالدین

مدارس در قره ضیاءالدین

مراکز خدمات زیبایی در قره ضیاءالدین

مراکز خرید در قره ضیاءالدین

مراکز روانشناسی و روان کاوی در قره ضیاءالدین

مراکز ورزشی در قره ضیاءالدین

مساجد و حسینیه ها در قره ضیاءالدین

مشاورین املاک در قره ضیاءالدین

مهد کودک ها در قره ضیاءالدین

موبایل فروشی ها در قره ضیاءالدین

نانوایی ها در قره ضیاءالدین

نگارخانه ها در قره ضیاءالدین

نمایندگی های ال جی LG در قره ضیاءالدین

نمایندگی های سامسونگ SAMSUNG در قره ضیاءالدین

نجاری در قره ضیاءالدین

لوله بازکنی در قره ضیاءالدین

نمایندگی های سونی در قره ضیاءالدین

نمایندگی های لوازم خانگی در قره ضیاءالدین

نمایندگی های مجاز خوردو در قره ضیاءالدین

هتل ها و اقامت گاه ها در قره ضیاءالدین

کارواش ها در قره ضیاءالدین

کافی شاپ ها در قره ضیاءالدین

کافی نت و گیم نت در قره ضیاءالدین

کتابخانه ها در قره ضیاءالدین

کلانتری و اداره پلیس در قره ضیاءالدین

کلیسا ها و مساجد و اماکن مذهبی در قره ضیاءالدین

کیف و کفش فروشی ها در قره ضیاءالدین

متل در قره ضیاءالدین

صنایع دستی در قره ضیاءالدین

مکان های دیدنی در قره ضیاءالدین

طبیعت در قره ضیاءالدین

اماکن گردشگری در قره ضیاءالدین

مسیر ورودی در قره ضیاءالدین

فروش سوغات در قره ضیاءالدین


بهترین آموزشگاه کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین سایر آموزش ها  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین فروشگاه فروش لپ تاپ قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز برنامه نویسی کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش قطعات کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش مجله و کتاب کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز گرافیک کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز فروش لوازم جانبی کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات اینترنت  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات شبکه کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین طراحی صفحات وب  قره‌ضیاءالدین 
بهترین اشتراک اینترنت  قره‌ضیاءالدین 
بهترین فروش نرم افزار کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین تعمیر کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش  موبایل و تبلت   قره‌ضیاءالدین 
بهترین تعمیرات تخصصی  موبایل و تبلت   قره‌ضیاءالدین 
بهترین لوازم جانبی  موبایل و تبلت   قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات گارانتی  موبایل و تبلت   قره‌ضیاءالدین 
بهترین تدریس خصوصی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش رانندگی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش تعمیر موبایل  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش تعمیر خودرو  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش خیاطی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزشگاه آرایشگری  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش حسابداری  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش آشپزی و شیرینی پزی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش عکاسی و فیلمبرداری  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش گلدوزی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش طلاسازی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش نقشه کشی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش گردشگری  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزشگاه هتلداری  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزشگاه توریسم  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزشگاه کامپیوتر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش هنر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین مهدکودک  قره‌ضیاءالدین 
بهترین پیش دبستانی و دبستان  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش زبان  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش کنکور  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش فنی و حرفه ای  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزشگاه موسیقی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آموزش رشته های ورزشی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش باغ  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش زمین  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش کلنگی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش ملک تجاری  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش ملک اداری  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش دفتر املاک  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش آپارتمان  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش خانه  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش ویلا  قره‌ضیاءالدین 
بهترین فروش خودرو کارکرده  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید خودرو صفر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین فروش خودرو صفر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین فروش لوازم تزیینی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین لوازم جانبی اتومبیل  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید خودرو کارکرده  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خرید و فروش لوازم یدکی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش دستگاه های برقی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش دستگاه های گازی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش چوبی و فلزی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش اثاثیه منزل قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش لوازم اداری قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش لوازم مهندسی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش لوازم ورزشی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش تجهیزات پزشکی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش آزمایشگاهی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش آلات موسیقی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش فرش و منسوجات قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش کتاب قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش صنایع دستی و هنری قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش طلا و جواهرات قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش بدلیجات قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش تزیینات قره‌ضیاءالدین 
بهترین  سمساری قره‌ضیاءالدین 
بهترین  لوازم قنادی قره‌ضیاءالدین 
بهترین  عطاری قره‌ضیاءالدین 
بهترین  کیف و کفش قره‌ضیاءالدین 
بهترین فروشگاه عینک قره‌ضیاءالدین 
بهترین فروشگاه صوتی و تصویری قره‌ضیاءالدین 
بهترین فروشگاه پوشاک قره‌ضیاءالدین 
بهترین فروشگاه لوازم یدکی قره‌ضیاءالدین 
بهترین حفاظتی و امنیتی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین چاپ و تبلیغات  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات فنی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین صادرات و واردات  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات ساختمان  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات مشاوره  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات بیمه  قره‌ضیاءالدین 
بهترین تایپ و تکثیر  قره‌ضیاءالدین 
بهترین داراترجمه  قره‌ضیاءالدین 
بهترین ثبت شرکت  قره‌ضیاءالدین 
بهترین فروش ماشین های اداری قره‌ضیاءالدین 
بهترین طراحی دکوراسیون قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز حسابداری و حسابرسی قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات اداری  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات مجالس  قره‌ضیاءالدین 
بهترین زیبایی و پزشکی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین حمل و نقل  قره‌ضیاءالدین 
بهترین تعمیرات  قره‌ضیاءالدین 
بهترین قالیشویی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین رفوگری  قره‌ضیاءالدین 
بهترین تعمیر لوازم خانگی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آرایشگاه زنانه  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آرایشگاه مردانه  قره‌ضیاءالدین 
بهترین مزون لباس  قره‌ضیاءالدین 
بهترین سولاریوم  قره‌ضیاءالدین 
بهترین موسسه حقوقی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین دفتر ازدواج و طلاق  قره‌ضیاءالدین 
بهترین پیک موتوری  قره‌ضیاءالدین 
بهترین تاکسی سرویس  قره‌ضیاءالدین 
بهترین صرافی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین تعمیرات مبلمان  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خیاطی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین کارواش  قره‌ضیاءالدین 
بهترین سمپاشی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین نظافتی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خشکشویی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین تعمیرگاه خودرو  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات دامپزشکی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین حيوانات خانگي  قره‌ضیاءالدین 
بهترین آتلیه عکاسی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین رستوران  قره‌ضیاءالدین 
بهترین مراکز تخلیه امن اضطراری تهران  قره‌ضیاءالدین 
بهترین پخش مواد غذایی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین سوپر مارکت  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات مسافرتی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین زیبایی و بهداشت  قره‌ضیاءالدین 
بهترین خدمات پزشکی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین باشگاه ورزشی  قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  فروش خط قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  خرید خط قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  تعمیرات موبایل قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز فروش نرم افزار موبایل قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش تلفن ثابت قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  خدمات پیامک قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز خرید و فروش گوشی موبایل قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز فروش خط همراه اول قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز فروش خط ایرانسل قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  خدمات مخابراتی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  آب و فاضلاب قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  ابزار و یراق قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  اتوماسیون صنعتی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  انبار داری قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز ساخت سازه های پیش ساخته قره‌ضیاءالدین 
بورس فروش آهن آلات قره‌ضیاءالدین 
بهترین کارگاه  بسته بندی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  پرس کاری قره‌ضیاءالدین 
بورس  پلاستیک و پلیمر قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز کارگاه تراشکاری و سری کاری قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  صنایع غذایی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز فروش و اجاره جرثقیل و بالابر قره‌ضیاءالدین 
 فروش مصالح ساختمانی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز کارگاه قالب سازی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز ابزارآلات فروش کشاورزی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  دامداری قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  ماشین آلات قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  ماشین سازی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  معدن قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  مواد شیمیایی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  لوازم آزمایشگاهی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  ضایعات قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  نساجی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  مواد شیمیایی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  برق صنعتی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  نساجی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  شراکت و سرمایه گذاری قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  پیمانکاری قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  قبول نمایندگی قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  مرتبط به کار قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  استخدام قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  آماده به کار قره‌ضیاءالدین 
بهترین مرکز  کاریابی قره‌ضیاءالدین 

را میتوان جستجو کرد.

   


ارسال پیام به آگهی دهنده (روابط عمومی سایت پیام اول)

ارسال نظر برای آگهی آگهی نیازمندی های شهر قره‌ضیاءالدین استان آذربایجان غربی

Captcha image

آخرین آگهی های آگهی های استان آذربایجان غربی

عبارات کلیدی