روابط عمومی پیام اول :: آگهی های استان اصفهان

آگهی نیازمندی های شهر مهاباد از استان اصفهان

آگهی نیازمندی های شهر مهاباد از استان اصفهان
  • تاریخ ثبت: 1397/08/09
  • بازدید: 1072 بار

آگهی نیازمندی های شهر مهاباد از استان اصفهان

مهاباد شهری است در بخش مرکزی شهرستان اردستان استان اصفهان ایران.

منقول است که این شهر به دستور ماه بانو نوهٔ رستم (پهلوان ایران باستان) ساخته شده‌است و در تاریخ پیشدادی ایران زمین به عنوان اولین پایتخت این مرز و بوم معرفی شده‌است. خرابه‌های آتشکده این شهر گواه بر قدمت و سابقه آن در قبل از اسلام می‌باشد. این شهر از توابع شهرستان اردستان می‌باشد و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری اصفهان، ۸۵ کیلومتری کاشان و ۲۲ کیلومتری اردستان قرار دارد. مهاباد از سال۱۳۷۲ دارای شهرداری شده‌است. اولین شهردار این شهر آقای عباس تقی زادگان بود که سابقه این کار را در شهر زواره نیز داشت و بعد از بازنشستگیِ ایشان آقای محمود خورشیدی عهده‌دار این مسئولیت شدند. شهردار فعلی این شهر آقای محمد رضا پورفتحعلی می‌باشد. بنابر نقل سینه به سینه و مشهور میان اهالی، مهاباد دو بار ویران شده‌است (مردم می‌گویند «آب سیاه» آن را نابود کرده است که شاید خروج لجن و نفت در محل دریایی بوده‌است که وجود آن دارای شهرت تاریخی است) و از این رو آثار باستانی زیادی در مهاباد فعلی وجود ندارد گرچه شواهد تاریخی حکایت از مرکزیت آن در منطقه دارند. بااین‌وجود آثاری از دو مهاباد ویران شده و نیز از دوره حیات تاریخی مهاباد سوم قابل مشاهده می‌باشند. در دوران پهلوی به هنگام تعیین یکی از روستاها برای مرکزیت شهرستانی در منطقه ابتداء مهاباد برگزیده می‌شود که به دلیل مخالفت خوانین منطقه این کار صورت نمی‌گیرد و سرآغازی بر ظلم به اهالی این شهر می‌شود.

وجه تسمیه و تاریخ مهاباد
مه به معنی بزرگ است که در نتیجه مه آباد معنای آبادکرده بزرگی را می‌دهد که این بزرگ بنا بر نقل سینه به سینه اهالی، مه بانو یا ماه بانو همسر برزو نوه رستم دستان بوده‌است که هم اکنون نیز دشتی در مهاباد به نام دشت برزین وجود دارد که برگرفته از نام برزو است. مهاباد همچنین نام پیغمبر بزرگ ایرانیان است و نیز مهابادیان دسته‌ای از پادشاهان پیشدادی ایران زمینند[۱] (شاید اولین ساسله پادشاهی این سرزمین) که مرکز فرمانروایی آنها مهاباد بوده است. آب مهاباد از قنات بسیار معتبری در شهرستان نطنز (قنات کویر یا کبیر) و نیز چشمه‌ای در همین شهرستان (چشمه خالخالی) است که آب آنها یک کاسه می‌شود و قریب شش فرسنگ را تا رسیدن به مهاباد می‌پیماید. داستان قنات مهاباد جالب است و حکایت از قدمت زیاد این شهر دارد. اهالی می‌گویند که میلاگرد و ماه بانو خواهر و برادر بوده‌اند و برزو دلداده ماه بانو. این خواهر و برادر پس از حفر قنات، آب آن را به نسبت یک (برادر) و سه (خواهر) تقسیم می‌کنند و از سهم برادر روستای میلاگرد در همان محل قنات و از سهم خواهر، مهاباد در چند فرسنگ دورتر به سمت شرق متولد می‌شوند. مشکل دلدادگی برزو هم با همین قنات حل می‌شود. ماه بانو شرط ازدواج را این می‌گذارد که برزو در پیش جریان آب پرتوان قنات جوی باز کند و در این کار نماند و این جوی باز کنی فرسنگ‌ها ادامه می‌یابد تا ماه بانو با دیدن بوته خودروی گندمی دستور بس است را می‌دهد! مهاباد علی‌رغم قدمت کم‌نظیر تاریخی خود، آثار تاریخی زیادی ندارد و علت آن هم دو بار (به گفته اهالی) آب سیاه بالا آوردن که ظاهراً مکیده شدن به درون زمین و غرق شدن در لجن و یا نفت خام بوده، است. آثاری از دو مهاباد نابود شده در پایین مهاباد فعلی و ضلع شمال شرقی آن بر جای مانده است. به هر حال، نکته درخور پژوهش این است که شواهد عدیده‌ای حکایت از آن دارند که اساساً محل زندگی خانواده رستم دستان، پهلوان نامدار ایرن، مهاباد و اطراف آن بوده است (به عنوان نمونه شهر کوچک هم جوار مهاباد، زواره، نیز نام برادر رستم را بر خود دارد و یکی از وجوه تسمیه احتمالی اردستان ارگ دستان می‌باشد).

دکتر غلامحسین خورشیدی استاد دانشگاه شهید بهشتی در «شبکه اجتماعی شاعران» در یک منظومه زیبا داستان مشهور تولد مهاباد را که مردم سینه به سینه نقل کرده‌اند، آورده است.

درسال ۱۳۱۵ بر اساس اقدام فرهنگستان وقت ایران و بنا بر پیشنهاد نادرست غلامرضا رشید یاسمی و تصویب فرهنگستان نام شهر ساوج بلاغ مکری آذربایجان غربی که شهری نسبتاً نو بنیاد است به مهاباد تغییر یافت و از این راه لطمه‌ای سخت به شناخت مهاباد اصفهان وارد آمد.

به هر حال، در قابوس‌ها و کتب تاریخی معتبر معانی مختلفی برای این نام ذکر شده‌است. بر اساس فرهنگ قاطع، مه آباد نام اولین پیغمبر عجم قید شده که کتابی به نام دساتیر داشته‌است. سرجان ملکم در کتاب تاریخ ایران از مهابادیان به عنوان اولین سلسله‌ای که بر ایران حکومت کرده‌اند نام برده است. نظر به اینکه در بسیاری از متون قدیمی، ماد و ماه به هم تبدیل شده‌اند و نمونه‌های زیادی در این زمینه وجود دارد به احتمال زیاد مهاباد یا ماه آباد شکل دیگری از ماد آباد باشد که به معنی سرزمینی است که توسط مادها آباد شده است.[۲]

وضعیت جغرافیایی
از نظر توپوگرافی منطقه مهاباد صاف و منتهی به دشت کویر می‌گردد. اما در جنوب آن امتداد کوه خارزن با جهت غربی و شرقی کشیده شده است و بطور کلی از شمال به جنوب و از شمال شرقی به جنوب غربی شیب زمین افزوده می‌گردد. منطقه مهاباد از نظر پوشش گیاهی جزء ایران مرکزی محسوب می‌شود و پوشش گیاهی آن به علت نامساعد بودن آب و هوا، جنس خاک و قلت بارندگی فقیر و از نوع استپ بیابانی و نیمه بیابانی می‌باشد. این منطقه بعلت مسطح بودن و عدم ارتفاعات و همچنین اراضی کویری و شنزاری میزان بارندگی آن کمتر می‌باشد این منطقه دارای آب و هوای گرم و خشک و پوشش گیاهی فقیر می باشدو دارای تیپ گیاهی متفاوت از گونه‌های سالسون، اسفند، آشنان، تاغ، خارشتر، قیچ، لخ، شوره و گز می باشداین شهر بعلت واقع شدن در کنار کویر دارای آب و هوای بیابانی با تابستانهای گرم و خشک و زمستانهای سرد و خشک می‌باشد. میزان بارندگی کم و بیشتر آن در فصل زمستان است.

بطور کلی مهاباد در قدیم بلوک مستقلی را تشکیل داده و به تدریج جز اردستان به شمار آمده است اطراف آن مسطح و هموار و تا کویر فاصله زیادی ندارد. مهاباد دارای ۱۷ رشته قنات بوده و روستاهای اطراف مهاباد همه سر سبز و در آن کشاورزی می‌شده و جمعیت زیادی در آنها زندگی می‌کرده‌اند. امروز بعلت خشک شدن قنوات بیشتر روستاهای اطراف یا خالی از سکنه شده یا جمعیتی مختصر را در خود جای داده است. در قسمت شمال و شمال شرقی مهاباد در حاشیه کویر روستاها و حتی شهرهای زیادی وجود داشته که بر اثر وزش بادها و حرکت دادن ریگهای روان ویا وقوع زلزله روستاها و مزارع در زیر خاک فرورفته و تلی از شن باقی‌مانده است. از نظر کشاورزی این منطقه یکی از حاصلخیزترین مناطق استان می‌باشد در قدیم مازاد غله این محل به یزد و کرمان و بنادر حمل گردیده است. امروزه نیز گندم و جو محصول عمده این منطقه می‌باشد که به سیلوها داده می‌شود. میوه‌هایش انار، انجیر به ندرت انگور، توت، زردآلو و آلوچه و محصول عمده از این میوه‌ها که به نقاط دیگر صادر می‌گردد انار و انجیر می‌باشد.

افق راه آینده مهاباد
با همت بزرگان و حمایت‌های مردم مهاباد از چند سال قبل دانشگاه علمی کاربردی مهاباد کار خود را آغاز کرده است و در دوره‌های کاردانی و کارشناسی به تربیت دانشجو می‌پردازد.

آثار تاریخی 
یخچال قدیمی و منحصر به فرد
مسجد جامع شهر مهاباد
مقبره پیراویس (پیر بر حق)
خانه‌های قدیمی
خندق
کاروانسرا
آب انبارهای قدیمی
قلعه‌های کویری
مقبره هفت تایی‌ها
آسیاب‌های قدیمی (آسیاب خان/آسیاب بالا)
قنات و چشمه مهاباد
خانه شیخ الملک مهابادی
ساباط
بافت تاریخی مهاباد شامل ۳۵ خانه تاریخی، ساباط، آب انبارها، یخچال قدیمی، حسینیه، مقبره پیر برحق و مقبره پیراویس در اجرای قانون حفظ آثار ملی ایران مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظامنامه اجرای آن مصوب ۱۳۱۱، به شماره ۳۱۱۳۸ مورخ۲۱/۸/۹۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

مشاهیر
۱-سلطان نادر قلی فرزند عباسعلی مهابادی

۲-محمد مهابادی فرزند مصطفی از معماران طراز اول وصاحب شهرت

۳-محمد طالب مهابادی ازخوشنویسان قرن یازدهم (ه-ق)

۴-احمد بن علی مهابادی از شاگردان عبد القادر جرجانی صاحب تألیفات شرح المعمه در نحو وکتاب التبیان در نحو وکتاب البیان در صرف ومسائل النادر در اعراب.

۵-ضریر نحوی شیخ احمد بن عبداله مهابادی معروف به ضریر نحوی از مردم مهاباد اردستان و از تلامزه شیخ عبدالقاهر جرجانی متوفی در سال (۴۷۱ ه. ق) می‌باشد که از فحول نحات و از نویسندگان در ادب بوده است از جمله آثار کتاب او شرح المع در نحو است که متن آنرا ابن جنی تألیف کرده است.

۶-شیخ امام افضل الدین حسن مهابادی ۵۸۵ (ه-ق) از مشاهیر وعلماء ومتبحر در کلیه علوم صاحب شرح نهج البلاغه، شرح شهاب، شرح لمعمه وکتاب در نجوم وکتاب در اعراب ودیوان شعر ورسالاتی در نثر.

۷-خطیر الدین ابوالمعالی حسن بن محمد مهابادی از فضلاء قرن هشتم (ه-ق) ویادگاری در مسجد جامع اصفهان در ایوان درویش به خط خود نوشته است.

۸-عز الدین بن احمد مهابادی مؤلف دو کتاب پزشکی بنام ادویه وپادزهر

۹-حاج کلبعلی مهابادی از شعراء نیمه دوم قرن ۱۱(ه-ق) ودر حل معما متبحر بوده است

۱۰-حاج محمد علی مهابادی از شعراء قرن ۱۱(ه-ق) وشرحی در مثنوی مولوی نوشته است.

۱۱-پیر اویس مهابادی از عرفا و ارادتمندان به اهل بیت (ع).

۱۲-خواجه سعید وخواجه قدرت مهابادی از پهلوانان قرن چهارم (ه-ق).

۱۳-ملا علی بن ملا سید علیجان ملا احمد که امام جماعت بوده است.

۱۴- حاج محمد باقر مهابادی از فضلاءوافراد خیر وبانی مدرسه باقریه در اصفهان

۱۵- ملا میرزا مهابادی از شعراءو علماء دوره شاه عباس صفوی

۱۶- میرزا عباس مهابادی فرزند جعفر از فرهنگیان فاضل ودارای لیسانس ریاضی در سال ۱۳۱۲ که ریاست فرهنگ گرگان ومدتی ریاست دبیرستان صارمیه اصفهان ودر سال ۱۳۴۶ وفات یافت.

۱۷ – حاج آقا بزرگ معروف به آقا پیش نماز (موسوی مهاباد) از روحانیون بزرگ و دارای کرامات بوده است.

۱۸-مرحوم حضرت آیت‌الله حاج میرزاعباس مهابادی ایشان پس از سال‌ها تحصیل اصول ومعارف اسلامی در حوزه نجف، و با درجه اجتهاد و بعنوان مجتهد جامع‌الشرایط به ایران و اصفهان آمده ودراواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی و تا زمان وزارت داور، بعنوان ریاست عدلیه (دادگستری) اصفهان و حاکم شرع مشغول بود.

مفاخر معاصر
۱-محسن فخری زاده مهابادی؛ عضو ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی

۲-دکتر رحمت‌الله مه آبادی؛ رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور

۳-دکتر علی اصیلیان؛ پزشک و صاحب تالیفات و مقالات متعدد فارسی و انگلیسی، مدیرگروه پوست، مسئول دفتر توسعه آموزش و معاون پزشکی عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

۴-دکتر حسین اشرفیان؛ متخصص مغز و اعصاب و تنها پزشک خاورمیانه که از تکنیک گامانایف برای درمان قطعی بیماری صرع استفاده می‌کند

۵-مهندس سیدرضا کسائی زاده مهابادی؛ معاون اسبق وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران

۶-دکتر غلامحسین خورشیدی؛ اقتصاددان و دانشیار گروه مدیریت بازرگانی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

۷-دکتر حسن اصیلیان مهابادی؛ معاون پیشین سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دانشیار گروه بهداشت دانشگاه تربیت مدرس

۸-دکتر محمد علی عامری؛ عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی، مدیر سازمان بنادر و کشتیرانی ایران، کارآفرین نمونه

۹-کامران کلانی؛ مدیرکل اجتماعی، فرهنگی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری

۱۰-شیخ محمود ابراهیمی؛ مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری اصفهان

۱۱-رضا مهابادی (رضا خندان)؛ همسر نسرین ستوده ، منتقدی مطرح و نویسنده‌ای شناخته شده و صاحب آثاری همچون مجموعه‌های «داستان‌های محبوب من» و «فرهنگ افسانه‌های مردم ایران»، «بچه‌های محل»، «از کوزه همان برون تراود که در اوست»، «دانه و پیمانه» و …

۱۲-دکتر فرزاد اشرافی؛ عضو هیئت علمی و دانشیار، عضو محققین مرکز تحقیقات کاربردی جراحی مغز واعصاب، مدیر دپارتمان مغز و اعصاب و مرکز تحقیقات کاربردی جراحی مغز واعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو شورای آموزشی سازمان نظام پزشکی

۱۳-دکتر ابراهیم عامری؛ متخصص ارتوپدی، فوق تخصص جراحی ستون فقرات و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران

از طریق سایت مرجع اصناف پیام اول میتوانید بهترینها را اعم از

 

آرایشگاه زنانه در مهاباد

آرایشگاه های مردانه در مهاباد

آزمایشگاه ها و مراکز رادیو لوژی در مهاباد

آژانس ها و تورهای مسافرتی در مهاباد

آموزشگاه های رانندگی در مهاباد

آموزشگاه های موسیقی در مهاباد

ابزار فروشی ها در مهاباد

ادارات و سازمان ها در مهاباد

استخر سونا و جکوزی در مهاباد

اورژانس و فوریت های پزشکی در مهاباد

باربری ها در مهاباد

باشگاه های بدن سازی آقایان و بانوان در مهاباد

بانک ها در مهاباد

بیمارستان ها در مهاباد

بیمه ها در مهاباد

پارک ها و مراکز تفریحی در مهاباد

پزشک متخصص اطفال در مهاباد

پزشکان در مهاباد

پزشکان پوست و مو در مهاباد

پزشکان عمومی در مهاباد

پلاستیک فروشی ها در مهاباد

پمپ بنزین ها در مهاباد

پیک موتوری ها در مهاباد

تئاتر و تالار نمایش در مهاباد

تاسیساتی ها در مهاباد

تالارهای عروسی در مهاباد

تاکسی سرویس در مهاباد

چاپ و تبلیغات در مهاباد

خدمات آسانسور و بالابر در مهاباد

خدمات خودرویی در مهاباد

خدمات نظافتی در مهاباد

خدمات کامپیوتری در مهاباد

خرازی ها در مهاباد

خشکبار و آجیل فروشی ها در مهاباد

خشکشویی ها در مهاباد

دادسراها در مهاباد

داروخانه ها در مهاباد

درمانگاه ها و مراکز درمانی در مهاباد

دفاتر اسناد رسمی در مهاباد

دفاتر پست در مهاباد

دفاتر پلیس به علاوه 10 و دفاتر دولت الکترونیک در مهاباد

دفاتر وکالت و مشاوره حقوقی در مهاباد

دندانپزشکان و دندان سازان در مهاباد

دکوراسیون داخلی در مهاباد

رستوران ها و سالنهای غذا خوری در مهاباد

روانپزشکان در مهاباد

ساعت فروشی در مهاباد

سمپاشی در مهاباد

سمساری در مهاباد

سوپرمارکت در مهاباد

سوپرهای میوه و سبزی در مهاباد

سینما ها در مهاباد

شعبات بانک آینده در مهاباد

شعبات بانک سپه در مهاباد

شعبات بانک انصار در مهاباد

شعبات بانک گردشگری در مهاباد

شعبات بانک پارسیان در مهاباد

شعبات بانک پاسارگاد در مهاباد

شعبات بانک سامان در مهاباد

شعبات بانک سینا در مهاباد

شعبات بانک شهر در مهاباد

شعبات بانک صادرات در مهاباد

شعبات بانک ملت در مهاباد

شعبات بانک ملی در مهاباد

شعبات مهر اقتصاد در مهاباد

صرافی ها در مهاباد

طلا فروشی ها و زرگری ها در مهاباد

عطاری ها در مهاباد

عکاسی ها و آتلیه عکاسی در مهاباد

فرش فروشی ها در مهاباد

فرهنگسرا و خانه فرهنگ در مهاباد

فروشگاه لوازم خانگی و آشپزخانه در مهاباد

فروشگاه های آرایشی بهداشتی در مهاباد

فروشگاه های خشکبار در مهاباد

فروشگاه های شهروند در مهاباد

فروشگاه های لوازم پزشکی در مهاباد

فروشگاه های لوازم ورزشی در مهاباد

فروشنده های پوشاک بچه گانه در مهاباد

فروشنده های پوشاک زنانه در مهاباد

فروشنده های پوشاک مردانه در مهاباد

قالیشویی ها در مهاباد

قصابی ها و سوپر های گوشت و مرغ در مهاباد

قنادی ها و شیرینی فروشی ها در مهاباد

گل فروشی ها در مهاباد

لوازم التحریری ها در مهاباد

متخصصین ریه در مهاباد

متخصصین قلب و عروق در مهاباد

متخصصین و جراحان مغز و اعصاب در مهاباد

مدارس در مهاباد

مراکز خدمات زیبایی در مهاباد

مراکز خرید در مهاباد

مراکز روانشناسی و روان کاوی در مهاباد

مراکز ورزشی در مهاباد

مساجد و حسینیه ها در مهاباد

مشاورین املاک در مهاباد

مهد کودک ها در مهاباد

موبایل فروشی ها در مهاباد

نانوایی ها در مهاباد

نگارخانه ها در مهاباد

نمایندگی های ال جی LG در مهاباد

نمایندگی های سامسونگ SAMSUNG در مهاباد

نجاری در مهاباد

لوله بازکنی در مهاباد

نمایندگی های سونی در مهاباد

نمایندگی های لوازم خانگی در مهاباد

نمایندگی های مجاز خوردو در مهاباد

هتل ها و اقامت گاه ها در مهاباد

کارواش ها در مهاباد

کافی شاپ ها در مهاباد

کافی نت و گیم نت در مهاباد

کتابخانه ها در مهاباد

کلانتری و اداره پلیس در مهاباد

کلیسا ها و مساجد و اماکن مذهبی در مهاباد

کیف و کفش فروشی ها در مهاباد

متل در مهاباد

صنایع دستی در مهاباد

مکان های دیدنی در مهاباد

طبیعت در مهاباد

اماکن گردشگری در مهاباد

مسیر ورودی در مهاباد

فروش سوغات در مهاباد


بهترین آموزشگاه کامپیوتر  مهاباد
بهترین سایر آموزش ها  مهاباد
بهترین خرید و فروش کامپیوتر  مهاباد
بهترین فروشگاه فروش لپ تاپ مهاباد
بهترین مرکز برنامه نویسی کامپیوتر  مهاباد
بهترین خرید و فروش قطعات کامپیوتر  مهاباد
بهترین خرید و فروش مجله و کتاب کامپیوتر  مهاباد
بهترین مرکز گرافیک کامپیوتر  مهاباد
بهترین مرکز فروش لوازم جانبی کامپیوتر  مهاباد
بهترین خدمات اینترنت  مهاباد
بهترین خدمات شبکه کامپیوتر  مهاباد
بهترین طراحی صفحات وب  مهاباد
بهترین اشتراک اینترنت  مهاباد
بهترین فروش نرم افزار کامپیوتر  مهاباد
بهترین آموزش کامپیوتر  مهاباد
بهترین تعمیر کامپیوتر  مهاباد
بهترین خرید و فروش  موبایل و تبلت   مهاباد
بهترین تعمیرات تخصصی  موبایل و تبلت   مهاباد
بهترین لوازم جانبی  موبایل و تبلت   مهاباد
بهترین خدمات گارانتی  موبایل و تبلت   مهاباد
بهترین تدریس خصوصی  مهاباد
بهترین آموزش رانندگی  مهاباد
بهترین آموزش تعمیر موبایل  مهاباد
بهترین آموزش تعمیر خودرو  مهاباد
بهترین آموزش خیاطی  مهاباد
بهترین آموزشگاه آرایشگری  مهاباد
بهترین آموزش حسابداری  مهاباد
بهترین آموزش آشپزی و شیرینی پزی  مهاباد
بهترین آموزش عکاسی و فیلمبرداری  مهاباد
بهترین آموزش گلدوزی  مهاباد
بهترین آموزش طلاسازی  مهاباد
بهترین آموزش نقشه کشی  مهاباد
بهترین آموزش گردشگری  مهاباد
بهترین آموزشگاه هتلداری  مهاباد
بهترین آموزشگاه توریسم  مهاباد
بهترین آموزشگاه کامپیوتر  مهاباد
بهترین آموزش هنر  مهاباد
بهترین مهدکودک  مهاباد
بهترین پیش دبستانی و دبستان  مهاباد
بهترین آموزش زبان  مهاباد
بهترین آموزش کنکور  مهاباد
بهترین آموزش فنی و حرفه ای  مهاباد
بهترین آموزشگاه موسیقی  مهاباد
بهترین آموزش رشته های ورزشی  مهاباد
بهترین خرید و فروش باغ  مهاباد
بهترین خرید و فروش زمین  مهاباد
بهترین خرید و فروش کلنگی  مهاباد
بهترین خرید و فروش ملک تجاری  مهاباد
بهترین خرید و فروش ملک اداری  مهاباد
بهترین خرید و فروش دفتر املاک  مهاباد
بهترین خرید و فروش آپارتمان  مهاباد
بهترین خرید و فروش خانه  مهاباد
بهترین خرید و فروش ویلا  مهاباد
بهترین فروش خودرو کارکرده  مهاباد
بهترین خرید خودرو صفر  مهاباد
بهترین فروش خودرو صفر  مهاباد
بهترین فروش لوازم تزیینی  مهاباد
بهترین لوازم جانبی اتومبیل  مهاباد
بهترین خرید خودرو کارکرده  مهاباد
بهترین خرید و فروش لوازم یدکی  مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش دستگاه های برقی مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش دستگاه های گازی مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش چوبی و فلزی مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش اثاثیه منزل مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش لوازم اداری مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش لوازم مهندسی مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش لوازم ورزشی مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش تجهیزات پزشکی مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش آزمایشگاهی مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش آلات موسیقی مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش فرش و منسوجات مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش کتاب مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش صنایع دستی و هنری مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش طلا و جواهرات مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش بدلیجات مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش تزیینات مهاباد
بهترین  سمساری مهاباد
بهترین  لوازم قنادی مهاباد
بهترین  عطاری مهاباد
بهترین  کیف و کفش مهاباد
بهترین فروشگاه عینک مهاباد
بهترین فروشگاه صوتی و تصویری مهاباد
بهترین فروشگاه پوشاک مهاباد
بهترین فروشگاه لوازم یدکی مهاباد
بهترین حفاظتی و امنیتی  مهاباد
بهترین چاپ و تبلیغات  مهاباد
بهترین خدمات فنی  مهاباد
بهترین صادرات و واردات  مهاباد
بهترین خدمات ساختمان  مهاباد
بهترین خدمات مشاوره  مهاباد
بهترین خدمات بیمه  مهاباد
بهترین تایپ و تکثیر  مهاباد
بهترین داراترجمه  مهاباد
بهترین ثبت شرکت  مهاباد
بهترین فروش ماشین های اداری مهاباد
بهترین طراحی دکوراسیون مهاباد
بهترین مرکز حسابداری و حسابرسی مهاباد
بهترین خدمات اداری  مهاباد
بهترین خدمات مجالس  مهاباد
بهترین زیبایی و پزشکی  مهاباد
بهترین حمل و نقل  مهاباد
بهترین تعمیرات  مهاباد
بهترین قالیشویی  مهاباد
بهترین رفوگری  مهاباد
بهترین تعمیر لوازم خانگی  مهاباد
بهترین آرایشگاه زنانه  مهاباد
بهترین آرایشگاه مردانه  مهاباد
بهترین مزون لباس  مهاباد
بهترین سولاریوم  مهاباد
بهترین موسسه حقوقی  مهاباد
بهترین دفتر ازدواج و طلاق  مهاباد
بهترین پیک موتوری  مهاباد
بهترین تاکسی سرویس  مهاباد
بهترین صرافی  مهاباد
بهترین تعمیرات مبلمان  مهاباد
بهترین خیاطی  مهاباد
بهترین کارواش  مهاباد
بهترین سمپاشی  مهاباد
بهترین نظافتی  مهاباد
بهترین خشکشویی  مهاباد
بهترین تعمیرگاه خودرو  مهاباد
بهترین خدمات دامپزشکی  مهاباد
بهترین حيوانات خانگي  مهاباد
بهترین آتلیه عکاسی  مهاباد
بهترین رستوران  مهاباد
بهترین مراکز تخلیه امن اضطراری تهران  مهاباد
بهترین پخش مواد غذایی  مهاباد
بهترین سوپر مارکت  مهاباد
بهترین خدمات مسافرتی  مهاباد
بهترین زیبایی و بهداشت  مهاباد
بهترین خدمات پزشکی  مهاباد
بهترین باشگاه ورزشی  مهاباد
بهترین مرکز  فروش خط مهاباد
بهترین مرکز  خرید خط مهاباد
بهترین مرکز  تعمیرات موبایل مهاباد
بهترین مرکز فروش نرم افزار موبایل مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش تلفن ثابت مهاباد
بهترین مرکز  خدمات پیامک مهاباد
بهترین مرکز خرید و فروش گوشی موبایل مهاباد
بهترین مرکز فروش خط همراه اول مهاباد
بهترین مرکز فروش خط ایرانسل مهاباد
بهترین مرکز  خدمات مخابراتی مهاباد
بهترین مرکز  آب و فاضلاب مهاباد
بهترین مرکز  ابزار و یراق مهاباد
بهترین مرکز  اتوماسیون صنعتی مهاباد
بهترین مرکز  انبار داری مهاباد
بهترین مرکز ساخت سازه های پیش ساخته مهاباد
بورس فروش آهن آلات مهاباد
بهترین کارگاه  بسته بندی مهاباد
بهترین مرکز  پرس کاری مهاباد
بورس  پلاستیک و پلیمر مهاباد
بهترین مرکز کارگاه تراشکاری و سری کاری مهاباد
بهترین مرکز  صنایع غذایی مهاباد
بهترین مرکز فروش و اجاره جرثقیل و بالابر مهاباد
 فروش مصالح ساختمانی مهاباد
بهترین مرکز کارگاه قالب سازی مهاباد
بهترین مرکز ابزارآلات فروش کشاورزی مهاباد
بهترین مرکز  دامداری مهاباد
بهترین مرکز  ماشین آلات مهاباد
بهترین مرکز  ماشین سازی مهاباد
بهترین مرکز  معدن مهاباد
بهترین مرکز  مواد شیمیایی مهاباد
بهترین مرکز  لوازم آزمایشگاهی مهاباد
بهترین مرکز  ضایعات مهاباد
بهترین مرکز  نساجی مهاباد
بهترین مرکز  مواد شیمیایی مهاباد
بهترین مرکز  برق صنعتی مهاباد
بهترین مرکز  نساجی مهاباد
بهترین مرکز  شراکت و سرمایه گذاری مهاباد
بهترین مرکز  پیمانکاری مهاباد
بهترین مرکز  قبول نمایندگی مهاباد
بهترین مرکز  مرتبط به کار مهاباد
بهترین مرکز  استخدام مهاباد
بهترین مرکز  آماده به کار مهاباد
بهترین مرکز  کاریابی مهاباد
را میتوان جستجو کرد.

   


ارسال پیام به آگهی دهنده (روابط عمومی سایت پیام اول)

ارسال نظر برای آگهی آگهی نیازمندی های شهر مهاباد از استان اصفهان

Captcha image

آخرین آگهی های آگهی های استان اصفهان