خدمات :: خدمات اداری

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور,اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در ونک

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور,اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در ونک
  • تاریخ ثبت: 1397/12/01
  • بازدید: 859 بار

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور,اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در ونک

 

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

شرح وظایف اداره کل    
 1-    نظارت و پیگیری اجرای قوانین و مقررات مربوط به ورود، اقامت و تردد اتباع خارجی، احوال شخصیه در استان.

2-    انعقاد قراردادهای دو جانبه و انجام تعهدات فی مابین سازمان های بین المللی و وزارت کشور درخصوص اجرای پروژه های مربوط به حوزه اتباع خارجی در زمینه های بهداشت، عمران، آموزش و ... برابر دستور العمل های ابلاغی وزارت کشور

3-    ساماندهی اتباع خارجی ساکن در استان برابر دستور العمل های ذیربط.

4-    دریافت و ثبت گزارش های مربوط به تردد مجاز و غیرمجاز اتباع خارجی در حوزه استان و انعکاس آنها به مراجع ذیربط.

5-    انجام امور مربوط به پذیرش، اسکان، تقاضای تابعیت، ترک تابعیت ، بقاء تابعیت و شناسایی و استملاک اتباع خارجی و تکمیل و ارسال مدارک مربوطه به وزارت کشور و سایر مراجع ذیربط.

6-    مدیریت انجام امور مربوط به آموزش، جرائم، بهداشت و درمان، احزاب، تجمعات سیاسی و مذهبی، تردد دیپلماتها سرمایه گذاران، کارشناسان و گردشگران خارجی در کشور، امور مشکوک التابعین و مدعیان تابعیت ایران وفق قوانین و مقررات و در صورت لزوم ارایه گزارشات مربوطه به مرکز.

7-    انجام امور مربوط به احداث و راه اندازی و اداره امور اردوگاههای مراقبتی، مهمانشهرها، مراکز بازگشت ، ایستگاه های خروج مرزی و ایستگاه های پشتیبانی از مرکز ایست و بازرسی و انجام اقدامات لازم در جهت رفع نیازمندی ها، نواقص و معایب موجود برابر دستور العمل های ذیربط از طریق مراجع مسئول از مجرای وزارت کشور.

8-    مطالعه و بررسی در مورد نیازمندی ها و تأمین رفاه و برقراری مستمری پناهندگان، معاودان و رانده شدگان و همچنین امور مربوط به اشتغال و آموزش آنها و تهیه گزارش های لازم در این زمینه جهت اتخاذ تصمیم مقتضی.

9-    انجام امور مربوط به ازدواج اتباع بیگانه با ایرانیان اعم از تشکیل پرونده ازدواج، بررسی وضعیت متقاضی، صدور پروانه زناشویی و سپس معرفی جهت ثبت ازدواج.

10-تشکیل کمیته های فرعی جهت رسیدگی به امور مربوط به وضعیت امور مهاجرین و اتباع خارجی.

11-برگزاری کمیته های حل اختلاف برای آندسته از اتباع خارجی که توانایی پرداخت هزینه های وکالت را ندارند و در زمینه بازگشت داوطلبانه به کشور متبوع این خدمت ارائه می گردد.

12-تشکیل پرونده های تابعیت برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با پدران خارجی براساس ماده واحده سال 85 و همچنین براساس ماده 979 برای تابعیت اتباع خارجی و خانواده های شهداء و همچنین بررسی وضعیت اتباع خارجی در استان و ارزیابی آثار مثبت و منفی، حضور اتباع خارجی در کشور به منظور ارائه راهکارهای قانونی.

13-همکاری با واحدهای استانی سایر دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی و واحدهای ذیربط در امور اتباع خارجی.

14-نظارت بر جمع آوری آخرین آمار اتباع و مهاجرین خارجی استان و ارسال آمار مذکور بصورت آنلاین به مرکز.

15-کنترل و مدیریت بحران های مربوط به ورود آوارگان و پناهندگان و اتباع خارجی غیرقانونی به کشور و پیگیری امور مربوط به پذیرش، اسکان، انتقال، خروج و یا اخراج آنان.

16-بررسی و رسیدگی تقاضاهای بکارگیری اتباع خارجی توسط کارفرمایان داخلی در جلسات هیات فنی اشتغال استان و کشور براساس قانون کار و اقامت اتباع خارجی.

   


ارسال پیام به آگهی دهنده (اپراتور پیام اول 2)

ارسال نظر برای آگهی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور,اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در ونک

Captcha image

آخرین آگهی های خدمات اداری
1402/07/24
دف نوازی در مازندران
1

دف نوازی در مازندران-09117483343

اپراتور پیام اول / تلفن: 09117483343