خدمات پزشکی :: متخصص زنان و زایمان

بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج

توان 1
  • تاریخ ثبت: 1401/09/18
  • بازدید: 329 بار

بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 

دکتر عاطفه الهویی نظری  09036830686  بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 

شماره تماس : 44484260      66287686     66661879   09036830686

ویژگی‌های خدمات دکتر عاطفه الهویی نظری
نوبت‌دهی تلفنی    09036830686 
مشاوره حضوری قبل از شروع درمان 

ارائه آلبوم نمونه کارهای انجام شده قبلی ، بهترین متخصص کولپوسکوپی لیزر و فریز کردن انجام خدمات بدون درد و خون‌ریزی برگزاری جلسات درمانی به‌ طور منظم ارائه راهکارهای موثر برای حفظ نتایج

خانم دکتر عاطفه الهویی نظری متخصص زنان و بارداری 
مطب در سی متری جی : ابتدای خیابان سی متری جی - جنب نانوایی لواشی - پلاک ۱۰ - واحد 5
تهران - منطقه ۵ - اتوبان ستاری     09036830686

شنبه  یک شنبه   دو شنبه سه شنبه  چهارشنبه پنج شنبه           09036830686

شماره تماس : 44484260      66287686     66661879   09036830686

کولپوسکوپی چیست ؟ بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 
کولپوسکوپی چیست و چگونه انجام میشود !
کولپوسکوپی فرآیندی است که طی آن پزشک می‌تواند با میکروسکوپ خاصی به نام کولپوسکوپ، سرویکس و داخل رحم و واژن را مشاهده کند. با کمک این دستگاه که قدرت بزرگنمایی مناسبی دارد پزشک می‌تواند از لحاظ مختلف مناطق مذکور را بررسی کند و سلامتی یا وجود بیماری را تشخیص دهد . بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 

سوال مهمی که برای افراد در رابطه با این روش پیش می‌آید بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج  این است که چه زمانی نیاز به معاینه‌ی توسط کولپوسکوپ است . در جواب این سوال باید گفت که در اکثر موارد این معاینه برای بررسی سلول‌های غیر عادی در سرویکس انجام می‌شود . وجود این سلول‌ها می‌تواند نشانه‌ی سرطانی بودن رحم باشد . البته در صورت مواردی چون زگیل تناسلی ، وجود عفونت ، وجود پولیپ، درد و خون‌ریزی نیز استفاده از کولپوسکوپ برای معاینه توسط پزشک توصیه می‌شود .

همه چیز درباره کولپوسکوپی بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 

کولپوسکوپی، تست تشخیصی است بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج  که به بررسی دهانه رحم ( سرویکس ) و واژن می پردازد . این تست با استفاده از ابزاری به نام کولپوسکوپ ، بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج  که لنزهایی با قابلیت برگ نمایی دارد انجام می شود. بزرگ نمایی تصاویر باعث می شود مشاهده بافت دهانه رحم و واژن برای پزشک آسان تر شود.

این تست معمولا زمانی انجام می شود که تست پاپ اسمیر، نتایج غیر طبیعی را نشان می دهد. در صورت مشاهده نواحی غیر طبیعی، امکان گرفتن نمونه و بیوپسی حین کولپوسکوپی نیز وجود دارد. نمونه جهت بررسی های بیشتر به آزمایشگاه ارسال خواهد شد . بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 

کولپوسکوپی چیست ؟ بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 
بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 

کولپوسکوپی یک روش تشخیصی با استفاده از دستگاه کولپوسکوپ است. در واقع کولپوسکوپ یک میکروسکوپ است که لنزهایی با بزرگ نمایی های مختلف و یک منبع نوری قوی دارد. بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 

این دستگاه اجازه می دهد که دهانه رحم، بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج  دیواره واژن، قسمت خارجی دستگاه تناسلی و همچنین ناحیه مقعد را با بزرگ نمایی بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج  به صورت شفاف و با نور کافی بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج  رویت نمود. این روش در تشخیص ضایعات پیش سرطانی این نواحی کمک می نمایید تا بتوان در مراحله اولیه تشخیص داد و قبل از اینکه این بیماری ها پیشرفت کنند، درمان را انجام داد.

کولپوسکوپی-چیست؟ بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 

چه افرادی بایستی کولپوسکوپی انجام دهند؟ بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 
افرادی که تست پاپ اسمیر و پروسه ی غربالگری اچ پی وی آن ها با مشکل روبرو بوده یا در اچ پی وی تایپینگ آن ها، اچ پی وی پرخطر از نوع شانزده و هجده گزارش شده است. همچنین در موارد پر خطر دیگر به افرادی که توصیه به انجام تست پاپ اسمیر و اچ پی وی تایپینگ سال آینده می شود و تمامی افرادی که اچ پی وی پر خطر آن ها مثبت است انجام کولپوسکوپی پیشنهاد می شود.

افرادی که خونریزی های غیر طبیعی همچون بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج  لکه بینی بعد از نزدیکی دارند انجام این روش تشخیصی لازم خواهد بود. قابل توجه است که وجود لکه بینی پس از روابط جنسی می تواند نشان دهنده و مشکوک به ابتلا زخم دهانه رحم باشد. بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 

افرادی که به صورت مکرر آنتی بیوتیک مصرف نموده اما ترشحات چرکی و مقاوم به درمان دارند و همچنین زخم های آن ها بهبود پیدا نمی کنند افرادی هستند که می بایست تحت انجام کولپوسکوپی قرار گیرند.

ظاهر غیر طبیعی سرویکس و وجود رگ های غیرطبیعی بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج   در دهانه رحم، بزرگ شدن دهانه رحم و وجود زخم هایی در این ناحیه احتمال وجود سلول های غیرطبیعی را نشان می دهد بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج  که انجام این روش تشخیصی به جهت بررسی های لازم ضروری خواهد بود.

دلایل انجام کولپوسکوپی
تست کولپوسکوپی در موارد زیر از سوی پزشک تجویز خواهد شد:

غیر طبیعی بودن نتایج تست پاپ اسمیر
سابقه خونریزی بعد از رابطه جنسی
مشاهده هر گونه توده غیر طبیعی در دهانه رحم و یا واژن
از کولپوسکوپی در تشخیص موارد زیر استفاده می شود:

سلول های غیر طبیعی، پیش سرطانی و یا سرطانی در دهانه رحم و واژن
زگیل تناسلی
التهاب دهانه رحم ( سروویسیت )

آیا جهت انجام کولپوسکوپی،آمادگی خاصی نیاز می باشد؟ بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 
مانند سایر تست ‌های پزشکی و معاینه ‌های مرسوم، استفاده از کولپوسکوپ رحمی نیز نیازمند اقداماتی قبل و بعد از انجام آن است. این آزمایش در واقع آزمایش ساده ‌ایی بوده و در بیشتر اوقات در مطب پزشک انجام می‌ شود. افرادی که برای انجام این روش به متخصص زنان و زایمان مراجعه می‌کنند باید این نکته را به خاطر داشته باشند که حتما حداقل 24 ساعت قبل از انجام تست نباید مواردی چون شست و شوی واژن و دوش گرفت، استفاده از تامپون و دارو‌های مربوط به واژن را داشته باشند.بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 

همچنین داشتن رابطه جنسی 24 ساعت قبل از انجام تست نیز ممنوع است. بیماران باید به خاطر داشته باشند که در هنگام انجام تست در دوران قاعدگی نباشند. به طور کلی استفاده از کولپوسکوپ یک فرآیند بدون درد است ولی گاهی نیاز به بیوپسی یا برداشته بافت زنده است که این عمل ممکن است دردناک باشد. در صورتی که نیاز به بیوپسی نباشد نیازی به محدود کردن فعالیت‌ های روزانه نیست ولی در صورتی که نمونه برداری انجام شده باشد بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج  باید مراقبت‌ های ویژه ‌ایی انجام شود. این مراقبت‌ ها شامل استراحت و محدود کردن فعالیت ‌های روزانه به مدت یک یا دو هفته، اجتناب از داشتن رابطه‌ ی جنسی به مدت یک یا دو هفته و رعایت بهداشت شخصی است. بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج  البته باید توجه داشت که در این دوره از دوش واژینال و استفاده از کرم و تامپون ممنوع است. آمادگی بسیار کمی برای تست کولپوسکوپی نیاز است. با این حال، بهتر است برخی موارد را خاطر نشان شویم:

حتما پیش از انجام تست، در خصوص جزئیات روند با پزشک مشورت داشته باشید.
جهت انجام این تست، نیازی به ناشتا بودن نیست.
خانم های باردار، باید این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهند.
حساسیت دارویی حتما باید به پزشک اطلاع داده شود. به همین خاطر، لیستی از داروهای مصرفی و یا مکمل ها را در اختیار پزشک قرار دهید. بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 
کولپوسکوپی باید زمانی انجام شود که میزان خونریزی قاعدگی شدید نباشد. انجام این تست ابتدا و یا انتهای قاعدگی، مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.
دوش واژینال، استفاده از تامپون و برقراری رابطه جنسی، یک تا دو روز قبل از انجام تست ممنوع می باشد.
مصرف برخی داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک، قبل از بیوپسی توصیه می شود. بهتر است حتما در این خصوص با پزشک خود مشورت داشته باشید. بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج 
جهت راحتی انجام تست، از بیمار خواسته می شود مثانه خود را تخلیه کند.
ممکن است با توجه به شرایط جسمانی بیمار، رعایت یک سری نکات از سوی پزشک در نظر گرفته شود.
روند انجام کولپوسکوپی
کولپوسکوپی معمولا در مطب پزشک و یا در بیمارستان انجام می شود، در حدود ده تا بیست دقیقه به طول می انجامد و نیازی به بیهوشی نخواهد بود.

در ابتدا، بیمار به پشت و بر روی میز معاینه دراز می کشد (همانند زمان انجام تست پاپ اسمیر و یا معاینه لگنی). سپس اسپکولوم وارد واژن می شود تا باز نگه داشته شدن دهانه واژن، امکان مشاهده دهانه رحم برای پزشک فراهم گردد.

سپس، کولپوسکوپ در دهانه واژن قرار خواهد گرفت. کولپوسکوپ هیچ گونه تماسی با بدن شما نخواهد داشت و داخل واژن نمی شود. پزشک به تهیه تصاویر و گرفتن نمونه از نواحی مشکوک خواهد پرداخت. بعد از بیوپسی، از محلولی جهت کنترل خونریزی استفاده خواهد شد. که ممکن است بعد از آن تا چند روز، ترشحات تیره رنگی مشاهده شود. ممکن است در برخی خانم ها قرارگیری اسپکولوم با احساس ناخوشایندی همراه باشد.

مراحل-انجام-کولپوسکوپی

بیوپسی همراه با کولپوسکوپی
بیوپسی از دهانه رحم
کولپوسکوپی روند بدون دردی است، اما بیوپسی از دهانه رحم می تواند در برخی خانم ها با کمی خونریزی و یا درد همراه باشد. پزشک به بیمار توصیه می کند نیم ساعت قبل از تست، داروی مسکن مصرف کند. پزشک هم چنین می تواند قبل از بیوپسی، دهانه رحم را بی حس کند.

بیوپسی از واژن
در بیشتر قسمت های واژن احساسی وجود ندارد و به همین خاطر، در طول بیوپسی دردی احساس نخواهد شد. در پایین واژن که درد بیشتری احساس می شود، معمولا از بی حس کننده موضعی استفاده خواهد شد.

بعد از کولپوسکوپی
بعد از کولپوسکوپی، احتمال مشاهده ترشح واژنی به مدت چند روز و خونریزی به مدت یک هفته وجود دارد. احساس ناخوشایند در ناحیه واژن نیز طی یک تا دو روز برطرف خواهد شد.

در صورتی که بیوپسی انجام نشده باشد، محدودیتی در انجام کارها و فعالیت ها وجود نخواهد داشت.

در صورتی که بیوپسی انجام شده باشد، استفاده از تامپون، کرم های واژنی و یا برقراری رابطه جنسی به مدت یک هفته ممنوع می باشد. اما بعد از تست می توان استحمام کرد.

صرف نظر از نتیجه به دست آمده از کولپوسکوپی ، مراجعه به پزشک و انجام تست پاپ اسمیر، همواره توصیه می شود.

همه چیز درباره کولپوسکوپی

آیا کولپوسکوپی خطر و یا عارضه ای را به همراه دارد ؟
قبل از توضیح درباره‌ی عوارض ناشی از استفاده از کولپوسکوپ بهتر است اندکی در مورد نحوه‌ ی انجام این تست بدانیم تا درک صحیح ‌تری از احتمال بروز عوارض آن داشته باشیم. این تست همانند دیگر تست ‌های مربوط به لگن و واژن روی صندلی مخصوص انجام می ‌شود. دو پا‌ی فرد روی دسته مخصوص قرار می‌گیرد و بعد از آن وسیله ای به نام اسپکولوم در دهانه‌ی رحم فرد قرار می‌گیرد تا داخل رحم با کولپوسکوپ بررسی شود. همان‌طور که ذکر شد این نوع آزمایش به خودی خود دردناک نیست و ممکن است فقط به مدت یک یا دو روز سوزش خفیف و احساس درد اندک و کوفتگی به وجود بیاید.

در برخی موارد برای بررسی بهتر نیاز به بیوپسی و برداشت بافت است. در این صورت ممکن است پس از کولپوسکوپی عوارضی نیز به وجود بیاید. به طور کلی عوارض ناشی از بیوپسی نادر است ولی به هر حال به دلیل اینکه قسمتی از بافت برداشته می‌شود ممکن است عارضه ‌هایی خفیف یا گاهی شدید ایجاد شود. پس از این روش در صورت بروز علائمی نظیر تب، لرز، خونریزی نسبتا شدید و یا درد در ناحیه زیر شکم و لگن فورا به پزشک معالج خود مراجعه کنید. همچنین امکان ایجاد عفونت نیز پس از این آزمایش وجود دارد که گاها برای جلو‌گیری از آن پزشک استفاده از آنتی بیوتیک‌ها را توصیه می‌کند.

بیوپسی ممکن است با عفونت واژن و یا خونریزی همراه باشد . جهت پیشگیری از بروز عوارض احتمالی 
خونریزی سنگین تر از خونریزی دوران قاعدگی
تب
دردهای شکمی شدید
حتما پزشک را در جریان قرار دهید .

دوره نقاهت کولپوسکوپی زنان
 دوره نقاهت و بعد از استفاده کولپوسکوپ نیز مجددا به نحوه‌ی انجام این تست بستگی دارد. همانطور که پیش تر ذکر شد در مواقعی نیازی به بیوپسی نباشد این آزمایش یک چکاپ ساده است و نیاز چندانی به مراقبت ویژه نخواهد بود. اما به هر حال پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از کولپوسکوپی فعالیت ‌های روزانه کاهش یابد، از پیاده روی زیاد اجتناب شود و فرد به مدت یک یا دو روز به استراحت بپردازد. اما زمانی که نیاز به بیوپسی است گذراندن دوره نقاهت نیز متفاوت خواهد بود. سوالی که پیش می‌آید این است که چه زمانی نیاز به نمونه برداری از بافت خواهد بود. اگر پزشک نواحی مشکوکی در طول این تست مشاهده کند که نیاز بررسی بیشتر داشته باشد زنان ، بهتر است برای مشاهده‌ی سلول‌های غیر طبیعی زنان  ، قسمت کوچکی از ناحیه مورد نظر را با ابزار مخصوصی برش داده تا بتواند بافت به دست آمده را خارج کند تا بهتر مورد بررسی قرار دهد.

البته روش دیگری وجود دارد که طی آن سلول‌ها از کانال سرویکس به وسیله‌ی ابزار خاصی خارج می‌شوند. به این فرآیند اندوسرویکس کورتاژ نیز گفته می‌شود. به هر حال بیوپسی همان طور که در بالا ذکر شد می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. در صورت بروز عوارض و یا عدم عوارض فرد دوره نقاهت سخت تری را خواهد داشت. برای این دوره پزشکان علاوه بر محدود کردن فعالیت های روزانه به مدت یک یا دو هفته، برقراری رابطه جنسی ، استفاده از تامپون و دوش واژینال را ممنوع می‌کنند تا فرد به شرایط عادی برگردد.

کولپوسکوپی در دوران بارداری
در توصیه های قبل از انجام این روش آمده که فرد مراجعه کننده به پزشک حتما باید وضعیت بارداری خود را به پزشک اطلاع دهد. این امر نشان دهنده‌ ی این است که انجام کولپوسکوپی در دوران بارداری نیازمند توجه ویژه ‌ایی است . به طور کلی انجام این روش در مراحل اولیه بارداری به اندکی خطرناک است و می‌تواند باعث سقط جنین شود . در صورت نیاز به بیوپسی در این مرحله این آزمایش باید تا چند ماه پس از تولد به تعویق افتد.

فرآیند برداشت بافت و معالجه های بعد از آن می‌تواند باعث آسیب به جنین و مادر شود. یکی از راه‌ هایی که برای زوج‌ ها پیشنهاد می‌شود این است که قبل باردار شدن کولپوسکوپی را انجام دهند تا از سلامت رحم با خبر شوند. در این صورت نیازی به انجام این تست در دوران بارداری نیست. اما اگر فرد در زمان مراجعه به پزشک باردار باشد آنگاه اگر سابقه‌ ی خاصی در بیماری رحم نداشته باشد باید تا چند ماه پس از زایمان سزارین یا طبیعی صبر کند . ولی اگر نواحی و سلول‌ های غیر عادی در رحم مشاهده شده باشد ناچار نیازمند استفاده از کولپوسکوپ است . البته باید تاکید شود که این تست در کل خطرناک نیست و نباید موجب ناراحتی و استرس در فرد باردار شود.

کولپوسکوپی - در-دوران - بارداری

نتایج کولپوسکوپی
اطلاعات به دست آمده از کولپوسکوپی نشان می دهد که آیا نیاز به تست و یا درمان بیشتر می باشد یا خیر . در صورتی که تست هیچ گونه ناهنجاری را نشان ندهد، تست پاپ اسمیر و یا معاینه ، جهت اطمینان بیشتر انجام خواهد شد.

غیر طبیعی بودن نتیجه بیوپسی
پزشک به بررسی نمونه گرفته شده و هر گونه تغییر و ناهنجاری خواهد پرداخت. نتایج به دست آمده از بیوپسی، به تشخیص هر گونه ناهنجاری در سلول های دهانه رحم ، سلول های پیش سرطانی و سرطانی و یا شرایط قابل درمان کمک می کند. پزشک نیز با توجه به اطلاعات به دست آمده از بیوپسی و کولپوسکوپی ، توصیه هایی را برای بیمار در نظر خواهد گرفت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[


بهترین متخصص زنان و زایمان در تهران
برداشتن رحم یا عمل هیسترکتومی چیست ؟
خونریزی های غیرطبیعی رحم و علل آن در سنین مختلف
ترشحات واژن ؛ انواع ، علل ، علائم و درمان آن

این روش برای بررسی دهانه رحم ، واژن و ولو با وسیله مخصوص جراحی به نام کولپوسکوپ بوده که در انگلیسی با اصطلاح Colposcopy و kol-POS-kuh-pee نام برده می شود. این روش معمولاً زمانی انجام می شود که نتایج آزمایش پاپ اسمیر (تست غربالگری برای شناسایی سلولهای غیر طبیعی دهانه رحم ) غیر عادی باشد

لینک :http://dratefehnazari.com

ارتباط از طریق اینستاگرام: instagram    


مشخصات آگهی دهنده

نام
زیبا حسینی
ایمیل
تلفن
02166661879
انقضا
1403/05/01
بروزرسانی
1402/11/16
موقعیت
البرز
آدرس
کرج
مشاهده تمام آگهی های زیبا حسینی

ارسال پیام به آگهی دهنده (زیبا حسینی)

در مورد: بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج


Captcha image

ارسال نظر برای آگهی بهترین متخصص کولپوسکوپی در کرج

Captcha image

آخرین آگهی های متخصص زنان و زایمان
1398/08/29
دکتر میترا بهمن پور متخصص جراحی زیبایی زنان در تهران
29

دکتر میترا بهمن پور فوق تخصص جراحی زیبایی زنان در تهران با بهترین هزینه لابیاپلاستی 09120897425 / 26641827 / 02126641908

زیبا حسینی / تلفن: 09120897425

1400/04/17
بهترین متخصص لابیاپلاستی در سعادت اباد
12

بهترین متخصص لابیاپلاستی در سعادت اباد02122342902-09190106727

اپراتور پیام اول / تلفن: 02122342902

1400/04/06
متخصص لابیاپلاستی در شهرک غرب
11

دکتر اعظم حسینی متخصص زنان و جراحی زیبایی02122342902-09190106727

اپراتور پیام اول / تلفن: 02122342902

1400/02/01
بهترین متخصص زگیل تناسلی در تهران
10

دکتر عاطفه الهویی نظری بهترین متخصص درمان زگیل تناسلی دکتر خوب درمان زگیل تناسلی  09036830686  44484260      65833148      66661879  بهترین متخصص زگیل تناسلی در تهران

زیبا حسینی / تلفن: 02166661879

1400/04/19
دکتر روناک رضایی بهترین متخصص زنان و زایمان در جنوب تهران
10

دکتر روناک رضایی بهترین متخصص زنان و زایمان در جنوب تهران 09022332760 دکتر روناک رضایی آماده ارائه ی بهترین خدمات در سراسر مناطق می باشد.

اپراتور 102 / تلفن: 02155233276

1401/09/18
بهترین متخصص کولپوسکوپی در غرب تهران
9

دکتر عاطفه الهویی نظری  09036830686 بهترین متخصص کولپوسکوپی در غرب تهران کولپوسکوپی روند بدون دردی است

زیبا حسینی / تلفن: 02166661879

1400/04/07
متخصص عمل زیبایی واژن در سعادت اباد
7

متخصص عمل زیبایی واژن در سعادت اباد , 02122342902-09190106727

اپراتور پیام اول / تلفن: 02122342902

1399/07/30
بهترین متخصص زنان و زایمان در جنت آباد
5

بهترین متخصص زنان و زایمان در جنت آباد , جراح و متخصص زنان و زایماندکتر عاطفه عاشوری برمچی , 44769985

اپراتور پیام اول / تلفن: 021-44769985

1397/04/30
دکتر عاطفه عاشوری برمچی در بلوار گلها,منطقه22
5

انجام کلیه اعمال جراحی زنان در محله شهرک گلستان , منطقه22

اپراتور پیام اول / تلفن: 02144743615

1397/04/20
دکتر متخصص زنان و جراحی محدوده شهرک گلستان,منطقه22
5

متخصص زنان در محله شهرک گلستان , 02144743615 , منطقه 22 دکتر عاطفه عاشوری برمچی

اپراتور پیام اول / تلفن: 02144769985