آخرین آگهی های گروه خدمات

خدمات :: خدمات پزشکی

بهترین مرکز توانبخشی و گفتار درمانی کودکان در کرمانشاه

بهترین  مرکز توانبخشی و گفتار درمانی  کودکان  در کرمانشاه
  • تاریخ ثبت: 1400/07/27
  • بازدید: 1062 بار

بهترین  مرکز توانبخشی و گفتار درمانی  کودکان  در کرمانشاه 


بهترین کلینیک توانبخشی در کرمانشاه

 

بهترین مرکز گفتار درمانی در کرمانشاه


مرکز توانبخشی در کرمانشاه 


کلینیک گفتار درمانی در کرمانشاه 


⭐اولین مرکز خانواده و کودک کم شنوا در کرمانشاه سال تاسیس ۱۳۸۷⭐



✅تشخیص و ارزیابی و درمان انواع اختلالات گفتار و زبان:تاخیر در رشد گفتار وزبان
مشکلات تلفظی
✅اختلالات گفتاری ناشی از کم شنوایی، عقب ماندگی ذهنی، اوتیسم،سکته مغزی، فلج مغزی، شکاف کام و....
✅اختلالات ناروانی:لکنت و ...
✅اختلالات بلع
✅اختلالات یادگیری

 


ساعت کاری :  بعدازظهر از ساعت 
 14 الی 20



 

گفتار درمانی کودکان چگونه است؟
مشکل یادگیری در کودکان یکی از اختلالات رفتاری و ذهنی محسوب می شود که می بایست توسط والدین جدی گرفته شود. در صورتی که کودک با مشکلاتی همچون تلفظ در کلمات مواجه است، می تواند زمینه ای باشد برای شروع روند گفتار درمانی کودکان بر روی او.

گفتار درمانی یک شاخه از علم توان بخشی محسوب می شود. در این علم درمانگر علاوه بر کار روی شیوه تلفظ کودکان، مهارت های ارتباطی و زبانی وی را نیز رشد می دهد.

 

گفتار درمانی کودکان به شیوه ای عمل می کند که تلاش های درمانگر به بهبود گفتار کودک منجر شود. مشکلات زبانی مثل اختلالات واجی و صدا، بیان ضعیف، لکنت زبان و... در دوره درمان قابل پیشرفت یا بهبودی هستند.

گفتار درمانی کودکان بر آموزش هایی تاکید می کند که حجم صدای تولید شده توسط حنجره کودک کنترل شود تا کلمات و صداها به صورت کاملا درست شوند. در یکی از آموزش ها به کودکان یاد داده می شود که کلمات موردنظر خود را در قالب جمله بیان کنند.

آموزش گفتار درمانی کودکان در کرمانشاه
نه تنها درمانگر بلکه والدین هم می توانند در آموزش گفتار درمانی کودکان نقش خود را ایفا کنند. یکی از شیوه های تاثیرگذار آموزش در این زمینه بازی درمانی است. طی این فرایند در کنار این که کودک به مشکل خود پی می برد در نهایت می تواند وضعیت خود را کنترل کند یا بهبود ببخشد.

در مراکز گفتار درمانی کودکان معمولا اتاق های بازی استانداردی وجود دارند که متخصص در حین بازی کودک رفتار و گفتار او را تحلیل می کند. هدف درمانگر این است که کودک احساسات و هیجانات خود را آزادانه به نمایش بگذارد و احساسات منفی را از خود دور کند.

درمانگران به والدین توصیه می کنند اگر کودک شان در تلفظ حروف یا کلمات مشکل داشت، در یک فضای امن تلفظ صحیح را به کودک یادآوری کنند تا رفتار نادرست موجب از بین رفتن اعتماد به نفس کودک نشود.

گفتار درمانی کودکان اوتیسم در کرمانشاه
برای کودکانی که با اوتیسم درگیر هستند، درمانگر شیوه های متفاوت تری را جهت گفتار درمانی انتخاب می کند. این روش ها باید همه جانبه تر و بر اساس نیاز شخصی هر کودک به طور اختصاصی برنامه ریزی شوند.

یکی از ضعف های کودکان مبتلا به اوتیسم، برقراری ارتباط اجتماعی است. یکی از مهم ترین اهداف گفتار درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم، استفاده اثر بخش از زبان است تا به بهبود این ضعف کمک کند.

درمانگران در گفتار درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم بیشتر به دنبال تصحیح درک ارتباط کلامی و غیر کلامی، بهبود عملکرد اجتماعی بالاخص در مهارت های ارتباطی و کمک به کودک در جهت ارتباط با همسالان هستند.

روش های گفتار درمانی کودکان در منزل
تمرینات ساده و جذابی وجود دارند که به پیشرفت روند گفتار درمانی کودکان در منزل کمک می کنند. این تمرینات بر اساس سن کودک ارائه می شوند. در تمامی مراحل ارتباط با درمانگر ضروری است.

1. گفت و گو با کودک تمرینی که بسیار پیش پا افتاده به نظر می رسد اما صحبت درباره اتفاقات روزمره به کودک کمک می کند تا خود را عضوی از فعالیت های اجتماعی ببیند و شور و اشتیاق خود را نسبت به مسائل بیان کند.

2. پرسیدن سوال و دادن حق انتخاب به کودکان در هنگام بازی یا بیرون رفتن، مثل به نظرت چه بازی‌هایی انجام دهیم؟ کودک را وادار به ارتباط و صحبت می کند.

3. دادن وظیفه به کودک و بحث درباره شیوه انجام کار یا مسئولیتش دیگر روشی است که برای گفتار درمانی کودکان در منزل مفید خواهد بود.

4. گاهی با کودک در مقابل آینه حرف بزنید تا کودک متوجه حرکات فک و شیوه ادای حروف بشود. کودک در این روش معمولا به اشتباهات خود پی می برد.

5. از کودک درباره بازی با بچه ها یا مسائلی که دوست دارد تعریف کند توضیح بخواهید و آن ها را تشویق کنید تا این کار را همیشه انجام دهند.

6. خواندن قصه برای کودک یا شنیدن مداوم قصه صوتی، کلمات زیادی را به کودک منتقل می کند و در حافظه او ماندگار می شود.

 

مرکز گفتار درمانی کودکان در کرمانشاه
امروزه با توجه به نیاز جامعه مراکز زیادی در جهت کمک به کودکان دارای اختلالات کلامی و رفتاری تاسیس شده اند. مرکز گفتار درمانی کودکان شامل چندین بخش مثل واحد جسمی و حرکتی، واحد ذهنی شناختی درکی، واحد گفتار درمانی و واحد روانشاسی و مشاوره می شود.

در هر بخش کلاس ها و برنامه های گوناگونی اجرا می شود که هر کودک با توجه به نیازش در یکی از آن ها شرکت خواهد کرد. مشاوره گفتار درمانی کودکان نیز یکی از خدمات این مراکز است.

زمانی که والدین به مرکز گفتار درمانی مراجعه می کنند، در اولین مرحله کودک به وسیله مختصص گفتار درمانی کودکان مشاوره خواهد شد تا ادامه مراحل درمان مشخص شود. مصاحبه با پدر و مادر، تست مهارت های ارتباطی غیر کلامی و تست های مربوط به سن کودک بخشی از فرایند مشاوره می باشد.

 

گفتار درمانی برای چه کودکانی لازم است؟
•    زمانی که کودک در تلفظ اصوات گفتاری مشکل دارد.

•    مشکل در بلع کودک دیده می شود.

•    کودکان کم شنوا یا ناشنوا

•    زمانی که کودک ارتباط کلامی یا غیرکلامی برقرار نمی کند و قدرت درک کلام را ندارد.

•    تاخیر غیرمعمول در شروع گفتار کودک دیده می شود.

•    اختلالاتی مثل اوتیسم، اختلال یادگیری و اختلالات فلج مغزی در کودک مشاهده شده باشد.

گفتار درمانی کودکان سه ساله در کرمانشاه
گفتار درمانی کودکان در سنین مختلف روش های متفاوتی را می طلبد. یکی از سنین حساس 3 سالگی است که کودک کم کم مهارت های ارتباطی بیشتری پیدا کرده و دایره واژگان بیشتری نیز به کار می برد. گفتار درمانی در این سن بیشتر به صورت تکرار جملات سه کلمه ای با مفعول و فعل است.

مکالمه صحیح و مداوم و استفاده از کلمات جدید برای کودکان سه ساله مهم است. به کودک باید اسم وعده های غذایی، اشکال هندسی، مکان های عمومی، انواع رنگ ها، برخی شغل ها، اعداد ساده، ضمیرها و کلماتی مانند بفرمایید و خواهش می کنم آموزش داده شود.

گفتار درمانی کودکان سه ساله مهارت های زبانی و ارتباطی را هدف قرار می دهد اما صبر و حوصله در این زمینه مهم است و کودک با آموزش صحیح و افزایش سن به مرور پیشرفت خود را نشان خواهد داد.

گفتار درمانی کودکان استثنایی در کرمانشاه
کودکان استثنایی نیز ممکن است از مشکلات زبانی یا گفتاری رنج ببرند که ادامه دار بودن این موضوع می تواند به سرخوردگی و انزوای آن ها بیانجامد.

خوشبختانه گفتار درمانی کودکان استثنایی روشی است که می تواند این کودکان را در این موقعیت کمک کند. والدینی که متوجه این اختلالات در فرزند خود می شوند بهتر است هر چه سریع تر نسبت به مراجعه به مرکز گفتار درمانی اقدام کنند زیرا درمان به موقع و سریع نتایج بهتری خواهد داشت.

متخصص گفتار درمانی کودکان استثنایی، کودکان را از لحاظ نحوه صحبت کردن، گوش دادن، دنبال کردن مسیرها، درک کردن اسامی اشیا، تکرار عبارات یا کلمات ریتم دار و... مورد بررسی و آزمون قرار خواهد داد.

بررسی سوابق پزشکی و نوع زندگی کودک در نهایت روش های درمانی مختص به او را مشخص خواهد کرد. معمولا طی مراحل درمان حضور والدین در مرکز آموزش ها را سریع تر و با یادگیری بیشتر پیش خواهد برد.

در این زمینه گفتار درمانی می تواند در بخش های اختلال دریافتی زبان، اختلال زبان بیانی و زبان اجتماعی به کودکان استثنایی کمک کند همچنین برخی کودکان استثنائی که فاقد مهارت کلامی از آموزش های ویژه تری برخوردار خواهند شد.

گفتار درمانی کودکان بیش فعال در کرمانشاه
علایم اولیه اختلال بیش فعالی و نقص توجه شامل بی توجهی، بی برنامگی، تکانشگری و پرتحرکی است که همراه با شکست های تحصیلی، ارتباط مختل با همسالان و اعتماد به نفس پایین در کودک ظهور می کنند.

در کنار نشانه های بالا اختلالات زبانی و نارسایی های شناختی نیز در این کودکان مشاهده می شود که در این زمینه ممکن است نیاز به گفتار درمانی کودکان داشته باشند.

تکنیک های گفتار درمانی در این کودکان شامل انجام تمرین های افزایش تمرکز و تمرینات نقص توجه می شود. درمانگر با استفاده از تمرینات متنوع کلامی، حیطه درک مطلب و کلام کودک را بالا خواهد برد و پردازش شنیداری را نیز تقویت خواهد کرد. بخشی از این تمرینات باید به کمک والدین و در منزل انجام شوند.

گفتار درمانی کودکان عقب مانده ذهنی در کرمانشاه
متاسفانه کودکان عقب مانده ذهنی نیز از مشکلات زبانی و گفتاری رنج می برند و علائمی شبیه به سایر بیماران در این حوزه دارند. گفتار درمانی کودکان عقب مانده ذهنی با بررسی میزان ناتوانی و توانمندی های ذهنی آن ها آغاز می شود.

در ابتدا بررسی وضعیت شنوایی این کودکان در اولویت است زیرا گوش مهم ترین دریافت کننده پیام های شنیداری است که بر روی تلفظ صحیح کلمات تاثیر می گذارد.

کودکان کم توان ذهنی نیز نیاز به ارتباط صحیح با دیگران دارند. شاید نوع و سطح ارتباط آن ها با سایر کودکان تفاوت هایی داشته باشد اما نیاز طبیعی آن ها ارتباط درست کلامی و رفتاری است که در جلسات گفتار درمانی بهبود خواهد یافت.

 
کلینیک توانبخشی الزهرا سال هاست فعالیت خود را آغاز کرده و در کنار نیروی درمان اخلاق مدار , متخصص و با چندین سال تجربه کار بالینی و همچنین بهره مندی از بهترین و به روزترین ابزار و متدهای علمی روز دنیا،

در خدمت مراجعان محترم است. یکی از بخش های کلینیک توانبخشی الزهرا، گفتار درمانی کودکان است که با خلق فضایی در خور کودکان و با مشاورین خبره از آن ها پذیرایی خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

بهترین  مرکز توانبخشی و گفتار درمانی  کودکان  در کرمانشاه 


بهترین کلینیک توانبخشی در کرمانشاه

 

بهترین مرکز گفتار درمانی در کرمانشاه


مرکز توانبخشی در کرمانشاه 


کلینیک گفتار درمانی در کرمانشاه 

   

قیمت : لطفا تماس بگیرید

مشخصات آگهی دهنده

نام
اپراتور 102
ایمیل
تلفن
02182427
انقضا
1403/02/31
بروزرسانی
1400/08/05
موقعیت
کرمانشاه
آدرس
کرمانشاه
مشاهده تمام آگهی های اپراتور 102

عکسهای دیگر این آگهی:

برای مشاهده بهتر، روی عکس مورد نظر کلیک کنید.

ارسال پیام به آگهی دهنده (اپراتور 102)

در مورد: بهترین مرکز توانبخشی و گفتار درمانی کودکان در کرمانشاه


Captcha image

ارسال نظر برای آگهی بهترین مرکز توانبخشی و گفتار درمانی کودکان در کرمانشاه

Captcha image

آخرین آگهی های خدمات پزشکی
1397/09/28
آزمایشگاه پاتوبیولوژی اسلامشهر
6

متخصص پاتولوژی و تشریحی , اسلامشهر 02156113261 مرکز تخصصی درمانگاه خیریه امام رضا

اپراتور 102 / تلفن: 02156113261

1401/07/18
بهترین کاردرمانی در ورامین
3

کاردرمانی در ورامین,کاردرمانی افرا خرسند, 09031904615

اپراتور پیام اول / تلفن: 09031904615

1401/06/27
کلینیک زیبایی در دهکده المپیک
2

کلینیک زیبایی در دهکده المپیک - 02144928755

اپراتور پیام اول / تلفن: 02144928755

1399/10/10
کاردرمانی اسلامشهر بهترین کاردرمانی در محدوده اسلامشهر
1

شفامهر کاردرمانی اسلامشهر بهترین کاردرمانی در محدوده اسلامشهر02156351156 محدوده اسلامشهر کاردرمانی اسلامشهر ۰۹۱۹۶۵۳۶۹۴۳ - کاردرمانی شفامهر در اسلامشهر بهترین مرکز کاردرمانی شفامهر در اسلامشهر کاردرمانی کودکان و بزرگسالان

زیبا حسینی / تلفن: 02156351156

1398/11/02
آسایشگاه سالمندان در سیدخندان
1

77727780 - 77727082- 77727562 بهترین آسایشگاه سالمندان در محله سید خندان ,آسایشگاه سالمندان صدرا

اپراتور ثبت آگهی / تلفن: 02177727780

1402/11/17
بهترین مرکز پیرسینگ در منطقه ۲۲
1

پیرسینگ در منطقه ۲۲ - 02144928755

اپراتور پیام اول / تلفن: 02144928755

1402/11/17
بهترین دکتر پوست در شهرک راه آهن
1

بهترین دکتر پوست در شهرک راه آهن - 02144928755

اپراتور پیام اول / تلفن: 02144928755

1402/11/17
تزریق پروفایلو در منطقه 22
1

تزریق پروفایلو در منطقه 22 - 02144928755

اپراتور پیام اول / تلفن: 02144928755

1397/05/03
کلینیک تخصصی پوست و مو در منطقه 22
1

کلینیک تخصصی پوست و مو در منطقه 22 - 02144928755

اپراتور پیام اول / تلفن: 02144928755

1395/11/30
لیزر موهای زائد بانتایج عالی برای ساکنین محترم منطقه 22
1

لیزر موهای زائد بانتایج عالی برای ساکنین محترم منطقه 22

اپراتور پیام اول / تلفن: 02144928755

عبارات کلیدی