آموزش :: خیاطی

آموزشگاه خیاطی در سهروردی

آموزشگاه خیاطی در سهروردی
  • تاریخ ثبت: 1400/03/26
  • بازدید: 677 بار

 


بهترین آموزشگاه خیاطی در سهروردی

 

آموزشگاه خیاطی مجتمع فنی آریا دوخت در سهروردی 

09123757857 -  88840360 - 88814223

روزهای کاری(یک شنبه و سه شنبه)
بیش از 25 سال سابقه آموزش
اخذ گواهینامه رسمی از سازمان فنی و حرفه ایی

آموزش دوره های :نازک دوزی-ضخیم دوزی :: مانتو های خاص و مجلسی

ژورنال شناسی :: تکنیک های دوخت لباس شب و عروسی از مقدماتی تا پیشرفته

تزئین لباس :: جواهر دوزی
 

 

آموزشگاه خیاطی در سهروردی
شغل آموزشگاه خیاطی در سهروردی هنر و حرفه دوخت انواع لباس، پرده و … است. خیاط فردی است که بر اساس سفارشات مشتریان به دوخت انواع لباس، پرده و … می پردازد. برخی از خیاط ها به صورت فردی و برخی در کارگاه های آموزشگاه خیاطی در سهروردی  یا شرکت های تولید لباس، همراه گروهی از خیاط ها کار می کنند.

هنر آموزشگاه خیاطی در سهروردی در بسیاری موارد با هنرهای دیگر مانند بافتنی، رودوزی، تکه دوزی، قلاب بافی، سنگ دوزی، مروارید دوزی و … در ارتباط است و خیاط در دوخت سفارشات خود از آنها استفاده می کند.خیاط باید انواع پارچه را شناخته و در دوخت ودوز مهارت داشته باشد. همچنین داشتن خلاقیت و مهارت در طراحی برای این شغل لازم است. در کنار همه این ها شاید بتوان داشتن تجربه را مهم ترین عامل موفقیت در شغل آموزشگاه خیاطی در سهروردی  دانست. هرچه خیاط تجربه بیشتری داشته باشد، در کارش موفق تر خواهد بود. برای ورود به این شغل می توانید آموزش رسمی دیده و مدرک معتبر دریافت کنید و یا اینکه از راه کارآموزی و کار با یک استاد کار در این شغل ماهر شوید. ساعت کار خیاط معمولا به صورت تمام وقت است. البته برای برخی سفارشات و در برخی زمان های سال مانند اعیاد، ساعات کاری او بیشتر و فشرده تر خواهد شد. به طوری که گاهی در شب ها و روز های تعطیل نیز مجبور به انجام کار می شود. البته برخی از خیاط ها به خصوص خانم های خیاط، به صورت پاره وقت به این کار مشغول هستند.

وظایف خیاط چیست ؟
خیاط معمولا از طرح های جدید در خیاطی ها، پرده ها و… استفاده می کند. در مجموع وظایف خیاط عبارتند از :
توافق با مشتری درباره نوع پارچه و مدل لباس یا پرده
گرفتن اندازه مشتری
تعیین زمان و هزینه لازم برای سفارش مشتری
ایجاد طرح (مطابق نمونه های موجود یا ایجاد طرح های جدید)، تهیه الگو، برش پارچه و دوخت اولیه
انجام پرو اولیه
دوخت نهایی سفارش مشتری
مهارت و دانش مورد نیاز شغل خیاط
مهارت برش الگو
شناخت از انواع پارچه ها و ویژگی های آنها
مهارت عالی در دوزندگی
علاقه زیاد به طراحی، دوخت و مد و آگاهی از جدید ترین نوع آنها
توجه به علایق و گرایش های مشتریان
خلاقیت و قدرت تجسم طرح ها
مهارت ارتباطی مناسب در مقابل مشتریان
دقت و توجه به جزئیات
توانایی حفظ تمرکز در ساعات کار طولانی
ظاهری خوب و پسندیده
داشتن پشتکار و تجربه
داشتن نظم و مدیریت زمان برای تحویل به موقع سفارشات
داشتن سلامت جسمی
شخصیت های مناسب شغل خیاط
در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و ... برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.خیاطی

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

آموزشگاه خیاطی در سهروردی چه نوع شغلی است ؟
اگر به پارچه و مد و لباس علاقه زیادی داشته و فرد منظم و دقیقی هستید، این شغل مناسب شماست. آموزشگاه خیاطی در سهروردی هنر و حرفه دوخت انواع لباس، پرده و … است. خیاط فردی است که بر اساس سفارشات مشتریان به دوخت انواع لباس، پرده و … می پردازد. برخی از خیاط ها به صورت فردی و برخی در کارگاه های آموزشگاه خیاطی در سهروردی یا شرکت های تولید لباس، همراه گروهی از خیاط ها کار می کنند. هنر آموزشگاه خیاطی در سهروردی  در بسیاری موارد با هنرهای دیگر مانند بافتنی، رودوزی، تکه دوزی، قلاب بافی، سنگ دوزی، مروارید دوزی و … در ارتباط است و خیاط در دوخت سفارشات خود از آنها استفاده می کند. خیاط باید انواع پارچه را شناخته و در دوخت ودوز مهارت داشته باشد. همچنین داشتن خلاقیت و مهارت در طراحی برای این شغل لازم است. در کنار همه این ها شاید بتوان داشتن تجربه را مهم ترین عامل موفقیت در شغل آموزشگاه خیاطی دانست. هرچه خیاط تجربه بیشتری داشته باشد، در کارش موفق تر خواهد بود. برای ورود به این شغل می توانید آموزش رسمی دیده و مدرک معتبر دریافت کنید و یا اینکه از راه کارآموزی و کار با یک استاد کار در این شغل ماهر شوید. ساعت کار خیاط معمولا به صورت تمام وقت است. البته برای برخی سفارشات و در برخی زمان های سال مانند اعیاد، ساعات کاری او بیشتر و فشرده تر خواهد شد. به طوری که گاهی در شب ها و روز های تعطیل نیز مجبور به انجام کار می شود. البته برخی از خیاط ها به خصوص خانم های خیاط، به صورت پاره وقت به این کار مشغول هستند.

چقدر طول می‌کشد تا تبدیل به یک خیاط ماهر شوید؟
برای انتخاب کلاس آموزشگاه خیاطی در سهروردی، اول از همه باید به امکانات آموزشگاه خیاطی در سهروردی و اعتبار و سابقه کار آن توجه کرد. البته در حال حاضر، شهریه آموزشگاه‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در مورد مربی آموزشگاه خیاطی نیز باید پرس‌وجو کنید تا از سوابق کاری و اعتبار مدرک مربیگری‌اش باخبر شوید. مدت زمان لازم برای یادگیری کامل آموزشگاه خیاطی در سهروردی ، بستگی به آموزشگاه، نوع آموزش و تلاش هنرجو دارد. برای یادگیری سریع‌تر می‌توانید از کلاس‌های فشرده یا خصوصی استفاده کنید، اما به طور کلی برای تبدیل شدن به یک خیاط حرفه‌ای، حداقل به 3 سال آموزش و 5 سال کار دوخت نیاز خواهید داشت. هر بار که لباس جدیدی می‌دوزید، همراه با آن نکته جدیدی یاد می‌گیرید. البته نباید همیشه فقط برای خودتان لباس بدوزید، بلکه باید با سایر اندام‌ها نیز آشنا شوید و نکات مربوط به هر ایراد اندامی را یاد بگیرید. هر چه تلاشتان بیشتر باشد، پیشرفتتان نیز سریع‌تر خواهد بود. برای یادگیریآموزشگاه خیاطی در سهروردی می‌توانید از سی‌دی‌های آموزشی نیز استفاده کنید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که سی‌دی، جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و بیشتر برای کسانی مناسب است که دوره آموزشگاه خیاطی در سهروردی را گذرانده‌اند و می‌خواهند ریزه‌کاری‌ها را بیشتر بیاموزند.

 نشانه برای تشخیص یک خیاط خوب و خیاط حرفه ای چیست ؟
احتمالا خیلی از شما دوست دارید برای دوختن لباس هایتان یک خیاط ماهر پیدا کنید . مشکل اندامی دارید و به هر آموزشگاه خیاطی در سهروردی که مراجعه می کنید باز هم نتیجه دلخواه را نمی گیرید . برای اولین بار می خواهید یک خیاط لباس هایتان را بدوزد و ….  .

یا شاید یک خیاط هستید و می خواهید بدانید که چه ویژگی های شما را به یک خیاط حرفه ای تبدیل می کند . پیشنهاد ما این است که این مقاله را از دست ندهید

1-تحقیق کنید از دوستان ، اقوام و آشنایانتان که به خیاط مراجعه می کنند و سبک و استایل و خیاطی هایشان را می پسندید پرس وجو کنید .
یا می توانید از مزون ها و فروشگاه هایی که لباس دوخت شخصی دارند بخواهید که خیاط های خوب را به شما معرفی کنند . قطعا کسانی که کار خوبی دارند به مرور زمان شناخته می شوند .

2-از تلفن آنها را امتحان کنید: با آنها تماس بگیرید و بپرسید آیا می توانند آستین یک کت را از شانه کوتاه کنند ؟ این یکی از کارهای سخت درآموزشگاه خیاطی در سهروردی محسوب می شود . و یا یک مدل لباس سخت را برای آنها بفرستید و بپرسید می توانند این مدل را بدوزند . از این طریق می توانید مهارت های آنها را بشناسید .
 
3-به محل کار آنها سر بزنید : آیا شبیه به یک تولیدی شلوغ و کثیف است یا همه چیز منظم است ؟ اگر یک خیاط خوب را می خواهید بشناسید به محل کار او توجه کنید . کسانی که حرفه ای هستند همیشه محل کار خودشان را منظم و تمیز نگه می دارند و شما پارچه یا لباسی بر روی زمین نمی بینید .

4-نمونه کار آنها را ببینید :اگر محل کارشان تمیز بود از او بخواهید نمونه کارهایش را نشان شما دهد . قطعا هر خیاط خوبی باید با افتخار نمونه کارهایش را به شما نشان دهد . چک کنید که محصول نهایی به چه شکل است و دوختش خوب و تمیز هست یا نه .
یک روش ساده
یکی از لباس هایی که از خراب شدن آن ناراحت نمی شوید را انتخاب کنید و به خیاط بدهید تا آن را تغییر دهد . خیاط های خوب معمولا تنها به تغییری که شما پیشنهاد دادید بسنده نمی کنند و تغییر بیشتری را پیشنهاد می کنند یا حتی ایرادهای لباس شما را می گیرند چون چشمان تیزی دارند . کمترآموزشگاه خیاطی در سهروردی به چروک های یک کت در پشت شما توجه می کند و این نشان یک خیاط ماهر است .

6-با حس خود جلو بروید
اگر خیاط به شما تغییری را پیشنهاد داد حس می کنید که خواسته شما را فریب بدهد و جذب کند یا واقعا تغییری برای بهتر شدن لباس شما پیشنهاد داده ؟
7-رابطه تان با خیاطتان را بسازید
اگر دلتان قرص شد و او را انتخاب کردید با خیال راحت لباس را به خیاطتان بسپارید و نگران نباشید و به قول معروف ریش و قیچی را به دست او بسپارید . البته یکی از موارد دیگر این است که آیا خیاط اسم شما را به خاطر می آورد ؟ سبک و علاقه شما را می داند ؟ یک خیاط خوب همیشه سلیقه مشتری اش را می داند و با او ارتباط نزدیکی دارد . مشتری از حس مهم تلقی شدن لذت می برد .
نکاتی برای آموزشگاه خیاطی در سهروردی حرفه ای٫ پرس کردن با اتو
یکی از ضروری ترین کارها که بسیاری از خیاطان آن را نادیده میگیرند و به بعد از تمام شدن کار موکول می کنند پرس کردن با اتو هست . در واقع شما قبل از اینکه بخواهید الگو را برش بزنید باید پارچه تان را اتو کنید . در غیر این صورت در هنگام دوخت تکه های بریده شده ممکن است نامنظم باشند و به خوبی در کنار هم قرار نگیرند.
آموزشگاه خیاطی حرفه ای در تهران
آموزشگاه خیاطی در سهروردی

   


ارسال پیام به آگهی دهنده (operator)

ارسال نظر برای آگهی آموزشگاه خیاطی در سهروردی

Captcha image

آخرین آگهی های خیاطی
1402/04/14
آموزشگاه خیاطی در چيتگر
10

آموزشگاه خیاطی در چيتگر,46020429 آموزشگاه خیاطی مهرخاتون انتهاي همت غرب - شهرك گلستان  -بلوار اميركبير تقاطع كاج مجتمع اداري تجاري مالمون ورودي فاز ٢ اداري ورودي فاز ٢ طبقه دوم واحد ١٤

اپراتور ثبت آگهی / تلفن: 02146020429

1398/10/26
آموزشگاه خیاطی کلبه هلیا در آزاد شهر,منطقه22
9

 آموزشگاه خیاطی کلبه هلیا با سابقه ترین آموزشگاه خیاطی در آزاد شهر,منطقه22

اپراتور پیام اول / تلفن: 021-44763500    

1402/04/14
آموزشگاه طراحی و دوخت در دهكده المپيك
9

آموزشگاه طراحی و دوخت در دهكده المپيك,46020429موزشگاه مهرخاتون در سال ٩٨ با مجوز از "سازمان فني و حرفه اي كشور"  توسط سارا و ياسمين بيك محمدي

اپراتور ثبت آگهی / تلفن: 02146020429

1397/05/10
آموزشگاه طراحی و دوخت مهرخاتون در منطقه22
8

آموزشگاه طراحی و دوخت مهرخاتون در منطقه22,آموزشی کاملا متفاوت به روش فوق العاده آسان در منطقه 22***02146020429

اپراتور ثبت آگهی / تلفن: 02146020429

1402/04/14
آموزشگاه طراحی و دوخت در شهرك راه آهن
8

آموزشگاه طراحی و دوخت در شهرک راه آهن,46020429 انتهاي همت غرب - شهرك گلستان  - بلوار اميركبير تقاطع كاج مجتمع اداري تجاري مالمون ورودي فاز ٢ اداري ورودي فاز ٢ طبقه دوم واحد ١٤

اپراتور ثبت آگهی / تلفن: 02146020429

1398/04/19
آموزشگاه خیاطی در تهرانسر
5

آموزشگاه خیاطی در تهرانسر,آموزشگاه طراحی دوخت خانی در تهرانسر با مدیریت خانم اسماعیلی با بهترن و بروز ترین متد های خیاطی،نازک دوزی ، ضخیم روزی ،ژورنال خوانی، زیر سازی لباس عروس و شب ، باکس دوزی،

اپراتور پیام اول / تلفن: 09123463721

1400/01/02
بهترین آموزشگاه خیاطی در اسلامشهر
5

آموزشگاه خیاطی در اسلامشهر , 09123379860

اپراتور پیام اول / تلفن: 09123379860

1401/10/21
آموزشگاه خیاطی در ستارخان
5

آموزشگاه خیاطی در ستارخان 02188018932 و 02188018942  و 09120638312 آموزشگاه خیاطی براتی

اپراتور پیام اول / تلفن: 02188018932

1402/01/28
آموزشگاه خیاطی در مرکز تهران
5

 آموزشگاه خیاطی در مرکز تهران 09120638312   آموزشگاه خیاطی براتی(گودرزی)

اپراتور پیام اول / تلفن: 02188018942

1402/04/14
آموزش صنایع دستی شهرک گلستان
4

آموزش صنایع دستی شهرک گلستان,46020429جالبه بدونيد كه كلاسهاي آموزشي ِ مهرخاتون به صورت " كارگاههاي عملي "برگزار ميشه و شما عزيزان طبق جديدترين و به روز ترين متد روز دنيا يعني "مولر پيشرفته" آموزش ميبينيد.

اپراتور ثبت آگهی / تلفن: 02146020429

عبارات کلیدی