آخرین آگهی های گروه خدمات

خدمات :: خدمات مسافرتی

آوسبیلدونگ در آلمان

آوسبیلدونگ در آلمان
  • تاریخ ثبت: 1399/04/23
  • بازدید: 4341 بار

آوسبیلدونگ در آلمان

قطعا برنامه ریزی دارید بزودی دوره آموزش فنی حرفه ای معروف به آوسبیلدونگ را در آلمان شروع کنید ولی با وجود چند صد دوره آوسبیدونگ در آلمان, انتخاب یک آوسبیلدونگ خوب و آینده دار کار بسیار دشوار و گیج کننده ای است.

آیا می‌توان با داشتن یک پذیرش از کالج، جهت دریافت ویزای تحصیلی اقدام کرد؟

بله، قطعا می‌توان در صورت داشتن پذیرش از یک کالج ویزای تحصیلی از سفارت آلمان درخواست کرد. در این مورد باید کالج و موسسه زبان از یکدیگر تفکیک شوند. کالج ها مراکزی هستند که به صورت مستقیم توسط دانشگاه‌های دولتی آلمان اداره می‌شوند و در واقع جزئی از دانشگاه‌ها هستند و هدف این مراکز آماده ساختن متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس است؛ به صورتی که با ارائه دو ترم تحصیلی به آماده کردن دانشجو از نظر زبان آلمانی و همچنین یک سری دروس پایه و مربوط به رشته مورد نظر در دانشگاه می‌پردازد.

با توجه به اینکه این مراکز کاملا معتبر هستند و بخشی از دانشگاه می‌باشند، در صورت داشتن پذیرش از هر کدام از کالج‌ها، متقاضی می‌تواند درخواست ویزای تحصیلی کند و اگر سایر مدارک را هم به سفارت تحویل داده باشد، مشکلی از بابت دریافت ویزا نخواهد داشت.

اما موسسات زبان آلمانی که اکثرا مراکزی خصوصی هستند، مستقل از دانشگاه‌ها و صرفا ارائه دهنده دوره‌های زبان آلمانی هستند که حتی اگر متقاضی موفق به اخذ پذیرش از آنها شود، درخواست ویزای تحصیلی وی توسط سفارت آلمان رد خواهد شد.

 

حداقل سطح زبان آلمانی برای گرفتن پذیرش چقدر است؟

برای رشته های آلمانی زبان داشتن حداقل سطح B1  الزامیست و برای رشته های انگلیسی با توجه به نمره درخواستی باید مدرک ارائه شود. همچنین برای دریافت پذیرش از رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶.۵  الزامیست.

ترمیم نمرات دبیرستان چیست؟

متقاضیان ادامه تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی باید بدانند که برای ادامه تحصیل در خارج از کشور معدل و یا نمرات دروس تخصصی نقش تعیین کننده ای در گرفتن پذیرش از بسیاری از دانشگاه های خارج کشور دارد. حال اگر نمرات شما پایین باشد آیا ترمیم نمرات کارساز است؟

کسانی که دیپلم خود را از بعد از سال ۱۳۸۴ گرفته اند می‌توانند در طرح ترمیم نمرات دبیرستان شرکت کنند. این ترمیم در کارنامه کتبی دیپلم شما هیچ تاثیری ندارد.

نکاتی درباره ترميم نمرات:

۱. این ترمیم نمرات فقط برای آزمون کنکور سراسری برنامه ریزی شده است و فقط منحصر به مقطع دیپلم است و نه پیش دانشگاهی.

۲. این ترمیم نمرات هیچ نقشی در مواردی نظیر گرفتن پذیرش از دانشگاه های کشور خارجی ندارد. چون اصولا برای موضوع کنکور در نظر گرفته شده در معدل تاثیر نداشته و اصولا قابل ترجمه و ارائه به دانشگاه های کشور خارجی نیست، در نتيجه اگر برنامه ادامه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را در خارج از کشور دارید به معدل دیپلم و پیش دانشگاهی توجه کنید و سعی کنید نمرات دروس زیست، شیمی، ریاضی و فیزیک بالایی داشته باشید. البته به خاطر داشته باشید اگر نمرات و معدل شما پایین بود می توانید با شرکت در کالج های Pre-medical این ضعف را پوشش دهید.

 

کار کردن چقدر از هزینه های زندگی در آلمان را پوشش می‌دهد؟

حداقل درآمد در آلمان به ازای هر ساعت ۹.۳ یورو می‌باشد و دانشجو اجازه دارد در هر هفته ۲۰ ساعت کار کند البته بسیاری از کارها هستند که به ازای ساعت، بیشتر از مبلغ می‌پردازند که بدیهی است در این شرایط درآمد دانشجو بیشتر هم می‌شود. با کار دانشجویی در آلمان می‌توان حداقل ۴۵۰ یورو در ماه درآمد داشت که در سال ۲۰۲۰ هزینه زندگی یک فرد در آلمان ۸۵۰ یورو در ماه تخمین زده شده است و دانشجو با داشتن کار دانشجویی حداقل نیمی از هزینه های زندگی خود را می تواند تامین کند.

 

از کجا می توان در دوران دانشجویی کار پیدا کرد؟

برای پیدا کردن کار دانشجویی در آلمان مناسب می‌توان به اداره ی امور صنفی و فوق برنامه ی دانشجویی و یا به بخش کاریابی برای دانشجویان (Studentenvermittlung) مستقر در اداره ی کار شهر مربوطه مراجعه کرد.

شهریه تحصیل در آلمان چقدر است؟

اکثر دانشگاه هایی آلمان رایگان است و دانشجو هزینه ای را پرداخت نمی کند و تنها هزینه ای که این دانشگاه ها از دانشجو اخذ می‌کنند، به ازای هر ترم ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو در ترم است که دانشجو در ازای این مبلغ یک کارت عبور و مرور رایگان دریافت می‌کند تا توسط آن بتواند در شهر محل تحصیل خود و همچنین شهرهای اطراف به صورت کاملا رایگان عبور و مرور کند.

 

در آلمان چقدر می‌توانم روی کار دانشجویی حساب کنم؟

خوشبختانه کار دانشجویی در آلمان بسیار امر جا افتاده ای است و بسیاری از کارفرمایان تمایل دارند به دانشجویان کار بدهند. اگر سطح زبان آلمانی شما حداقل B1 باشد، پیدا کردن کار دانشجویی راحت خواهد بود.

شرایط ادامه تحصیل در آلمان را به صورت کامل در جامع ترین سایت اطلاعات تحصیل در آلمان مطالعه بفرمایید.

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان به چه صورتی است؟

زبان تدریس در مقطع لیسانس در آلمان، آلمانی است و به همین دلیل دانشجو برای اخذ پذیرش باید دارای دانش زبان آلمانی حداقل B1 باشد. از دیگر شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان، داشتن دیپلم و پیش دانشگاهی است.

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان به چه صورتی است؟

زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان هم زبان آلمانی و هم زبان انگلیسی است. بر این اساس دانشجو باید یا مدرک آیلتس ۶ به بالا و یا مدرک زبان آلمانی B1 به بالا داشته باشد. شرایط دیگر تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آلمان داشتن معدل ۱۵ به بالا در لیسانس برای رشته‌هایی است که به زبان انگلیسی ارایه می‌شوند و معدل ۱۳ به بالا در لیسانس برای رشته هایی است که به زبان آلمانی ارائه می‌شوند.

 

شرایط تحصیل در مقطع دکتری آلمان به چه صورتی است؟

داشتن مدرک فوق لیسانس، آیلتس ۶ به بالا و پروژه های تحقیقاتی متناسب با رشته مورد نظر در مقطع دکتری از شرایط پذیرش در مقطع دکتری در آلمان است. برای مقطع دکتری دانشجو باید یک استاد راهنما در یکی از دانشگاه های آلمانی پیدا کند که زمینه تحقیقاتی این استاد راهنما با پروژه های دانشجو یکسان باشد و استاد راهنما را متقاعد کند که به وی پذیرش در مقطع دکتری بدهد.

 

شرایط تحصیل در دوره های زبان در آلمان چگونه است؟

دانشجویان ایرانی که مقیم ایران هستند متاسفانه امکان شرکت در دوره های صرفا زبان را ندارند. زیرا سفارت به آنها ویزا نمی‌دهد. بلکه این افراد باید از طریق یک دانشگاه در یک رشته پذیرش بگیرند و سپس با ویزای تحصیلی به آلمان بروند و زبان آلمانی خود را ابتدا در دانشگاه خود ادامه دهند و سپس وارد دانشگاه شوند.

دانشجویان ایرانی که مقیم خارج از ایران هستند میتوانند زبان آلمانی را از ابتدا در آلمان فرا بگیرند و سپس وارد دانشگاه شوند.

آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در آلمانی در مقطع کارشناسی وجود دارد؟

بله، تعداد محدودی بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی در آلمان ارائه می‌شود.‌

 

آیا امکان دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان وجود دارد؟

با توجه به رایگان بودن تحصیل، بورسیه در مقطع فوق لیسانس در آلمان محدود است و در سال ۲۰۱۹ بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد فقط در رشته های هنر و معماری و موسیقی بوده است.

 

آیا امکان دریافت بورسیه در مقطع دکتری آلمان وجود دارد؟

بله. در بیشتر دوره های دکتری در آلمان حداقل نوعی از بورسیه ارائه خواهد شود.

 

اقامت دائم پس از تحصیل در آلمان به چه صورتی است؟

اطلاعات کامل را در صفحه اقامت پس از تحصیل در آلمان مطالعه کنید.

 

‌آیا می‌توان ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کرد؟

خیر. شما با داشتن ویزای تحصیلی فقط می‌توانید درس بخوانید و ا ۲۰ ساعت در هفته کار کنید. برای کار تمام وقت باید به کشور خود برگردید و ویزای کاری دریافت کنید.

 

آیا برای کار در آلمان باید مجوز بگیرم؟

خیر. نیازی به مجوز کار همزمان با تحصیل در آلمان نیست.

 

در حین تحصیل در آلمان چقدر اجازه کار کردن دارم؟

شما به عنوان دانشجو  ۲۰ ساعت در هفته و در تعطیلات بین دو ترم هر روز اجازه کار دارید.

 

آیا کار دانشجویی در آلمان باید مرتبط با تحصیل من باشد؟

خیر الزامی نیست که کارتان مرتبط با رشته شما باشد.

 

آیا همسر من اجازه کار در آلمان را دارد؟

اگر همسر شما از طریق ویزای همراه به آلمان آمده باشد، بدون محدودیت اجازه کار تمام وقت را دارد.

 

به نظر شما من می‌توانم در آلمان کار پیدا کنم؟

یافتن کار در آلمان بستگی به توانایی های شخصی افراد و همچنین توانایی زبانی شما دارد.

 

   


مشخصات آگهی دهنده

نام
ن مقدم
ایمیل
تلفن
+989306301063
انقضا
1403/02/31
بروزرسانی
1399/06/21
موقعیت
تهران
آدرس
تهران
مشاهده تمام آگهی های ن مقدم

ارسال پیام به آگهی دهنده (ن مقدم)

در مورد: آوسبیلدونگ در آلمان


Captcha image

ارسال نظر برای آگهی آوسبیلدونگ در آلمان

Captcha image

آخرین آگهی های خدمات مسافرتی
1403/01/29
راننده تور مسافرتی خانم
1

راننده تور مسافرتی خانم ,در واقع راننده تور مسافرتی باید علاوه بر مهارت‌های رانندگی، دانش و اطلاعات کافی درباره مقصد و جاذبه‌های آن را داشته باشد 09123844099-09353844099 کاپیتان صدری،راننده خانم،اتوبوس‌های vip

اپراتور ثبت آگهی / تلفن: 09123844099

1402/04/24
آژانس مسافرتی و گردشگری در تنکابن
1

آژانس مسافرتی و گردشگری در تنکابن,مجموعه لوکس وستا هتل 09101115084-01144460333-01144460330

اپراتور ثبت آگهی / تلفن: 01144460333

1402/01/24
بهترین آژانس هواپیمایی در میرداماد تهران, منطقه ۳

آژانس هواپیمایی بی باک سفر وفا 09384219077 بهترین آژانس هواپیمایی در میرداماد تهران, منطقه ۳ کارگزار اخذ ویزای شنگن و ویزای کانادا آژانس هواپیمایی رزرو سفر و تور برای همه مردم

زیبا حسینی / تلفن: 02122223980

1402/09/27
اقامتگاه بوم گردی سد خنم در رامسر

اقامتگاه بوم گردی سد خنم در رامسر

تبلیغات / تلفن: 09382141416


1402/01/24
مهاجرت به آلمان

گروه مشاوران ویزا 360 / تلفن: --

1402/01/24
مهاجرت به اتریش

گروه مشاوران ویزا 360 / تلفن: --

1402/01/24
مهاجرت به لتونی

گروه مشاوران ویزا 360 / تلفن: --

1402/01/24
مهاجرت کاری به آلمان

گروه مشاوران ویزا 360 / تلفن: --

1402/01/24
افتتاح حساب بانکی در یونان

گروه مشاوران ویزا 360 / تلفن: --