آخرین آگهی های گروه خدمات

خدمات :: خدمات مشاوره

بهترین روانشناس در شریعتی

بهترین روانشناس در شریعتی
  • تاریخ ثبت: 1401/02/18
  • بازدید: 550 بار

بهترین روانشناس در شریعتی

روانشناس در شریعتی 

زوج درمانگر در شریعتی

کلیلنیک روانشناسی در شریعتی

مرکز مشاوره در شریعتی 
مشاوره خانواده در شریعتی




 

       مرکز مشاوره و روانشناسی 

علم روانشناسی امروزه جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد و خوشبختانه افراد زیادی از این علم کمک می‌گیرند و مشکلات‌شان را حل می‌کنند و ارتباطات و زندگی‌شان را بهبود می‌بخشند. امروزه مراکز و کلینیک‌های روانشناسی زیادی در هر کشور و شهر وجود دارد و مشاوره‌ها به اشکال مختلف مثل حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شوند. همه این مراکز ادعا می‌کنند که بهترین روانشناسان و مشاورها را دارند اما واقطعا کدام یک از این روانشناسان حرفه‌ای و خوب هستند؟ همانطور که برای حل مشکلات جسمی نیاز است به پزشک معالج مراجعه شود، برای حل مشکلات روحی یا راهنمایی در حوزه مسائلی فردی و خانوادگی نیز نیاز است از متخصصان آن حوزه، یعنی روانشناس و مشاور کمک گرفت. اما با مشکلی مواجه باشید که نیاز به کمک و راهنمایی یک روان درمانگر داشته باشید، سوالی که با آن مواجه خواهید بود این است که روانشناس با روانپزشک و مشاور چه تفاوتی دارد و کدامیک برای حل مشکل شما مناسب‌ترند؟ روانشناس خانم بهتر است یا روانشناس آقا؟ و چطور میتوان یک روانشناس خوب و مناسب پیدا کنید؟ برای گرفتن پاسخ سوالات در این مقاله با ما همراه باشید.

 

روانپزشک، روانشناس یا مشاور ؟
ابتدا تعریف مشاوره و روانشاسی را باید بدانیم و سپس با انواع این درمانگرها آشنا شویم:

تعریف مشاوره
مشاوره یک فرایند آموزش و یادگیری است که از  طریق ارتباط مشاور و درمانجو یا مراجعه‌کننده انجام می‌شود. مشاور دارای مجوز و صلاحیت برای مشاوره دادن است. فرق بین کار مشاور و روانشناس در این است که مشاور کارِ درمانی انجام نمی‌دهد (این وظیفه روانشناس است) بلکه مشاور به بهبود کیفیت زندگی، روان و ارتباطات مراجعه‌کننده کمک می‌کند. یک مشاور می‌تواند در زمینه‌هایی مثل شغل، تحصیل، ارتباطات خانوادگی، دوستانه و عاطفی و… به فرد کمک کند و کیفیت این موارد را ارتقاء بدهد.

تعریف روانشناسی
تعریف علمی روانشناسی عبارت است از مطالعه علمی رفتار و فرایندهای ذهنی. یک روانشناس توسط تشخیص بالینی و بررسی‌های لازم، ابتدا مشکل و علت مشکل مراجعه‌کننده را مشخص می‌کند و سپس به فرد کمک می‌کند مشکلش را درمان کرده و از تشدید شدن مجدد آن پیشگیری کند. یعنی فرایند تشخیص، درمان و پیشگیری، بر عهده روانشناس است. بنابراین اگر فرد مشکلات روانی و رفتاری مثل اضطراب، افسردگی، وسواس، فوبیا، اختلالات شخصیتی و… داشته باشد، باید به روانشناس و در صورت نیاز به روان پزشک مراجعه کند.

اینکه درمانگری که انتخاب میکنید چه تخصصی دارد بسیار مهم و حیاتی است. چرا که اگر بتوانید درمانگری که در حوزه مشکل شخصی شما به طور تخصصی کار میکند و تجربه و تبحر بالایی در آن حوزه دارد پیدا کنید، مسلما نتیجه بهتری خواهید گرفت. نکته مهم اینجا است که مشاوران و روانشناسان حتما باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته روانشناسی یا مشاوره داشته باشند از دانشگاه‌هایی که مورد تایید وزارت علوم و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران هستند. افرادی که مدرک کارشناسی روانشناسی یا مشاوره دارند، مجوز مشاوره دادن ندارند. به طور کلی درمان گران حوزه سلامت روان را میتوان در سه دسته روانپزشک، ‌روانشناس و مشاور دسته بندی کرد:

روانپزشک
روانپزشک دکتری است که در زمینه ی پیشگیری، تشخیص و درمان بیماریهای ذهنی تخصص دارد. روانپزشک برای افتراق مشکلات روانی و ذهنی از عارضه های جسمی همراه با علائم روانی آموزش میبیند. همچنین روانپزشکان عوارض بیماریهای روانی بر شرایط جسمی، مانند مشکلات قلبی یا فشار خون بالا و عوارض جانبی داروها برای بدن، از قبیل نوسانات وزن و قند خون و اختلالات خواب را تحت نظر میگیرند. روانپزشک به عنوان یک دکتر میتواند نسخه بنویسد و دارو تجویز کند. بسیاری از اختلال های ذهنی مانند افسردگی، اضطراب یا اختلال دوقطبی با مصرف داروهای خاص با موفقیت درمان میشود.

اگر تحت نظر روانپزشک باشید، روانپزشک درمان های بسیاری را با تمرکز بر روی مدیریت دارویی توصیه میکند. دارو همواره به تنهایی برای درمان بیماریهای روانی کافی نیست؛ گاهی اوقات ترکیبی از روان درمانی یا مشاوره و درمان دارویی لازم است. چنانچه درمان ترکیبی ضروری باشد، روانپزشک خودش روان درمانی را انجام میدهد یا بیمار را به مشاور یا دیگر متخصصین سلامت روان معرفی میکند.

 

مشاور
مشاور معمولا برای کمک به حل مشکلات و ناسازگاری های خفیف میتوانند یاری رسان باشند و بیشتر نقش راهنما دارند. روش اصلی مشاور برای راهنمایی، “مصاحبه” و “آزمون” است. آزمون هایی مانند شخصیت شناسی، علاقه سنجی و توانایی سنجی توسط مشاوران میتواند انجام شود. مشاوران بیشتر در زمینه مشاوره خانوادگی،‌ مشاوره ازدواج مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی و مشاوره شغلی فعالیت میکنند. انواع حوزه‌های فعالیت مشاوران عبارت‌اند از:

مشاور خانواده: این مشاوران به مراجعین کمک می‌کنند مشکلات خانوادگی‌شان را حل کرده و ارتباطات خانوادگی‌شان را بهبود ببخشند.
مشاور اعتیاد: مشاور اعتیاد به افراد معتاد به مشروبات الکلی یا مواد مخدر کمک می‌کند تا بتوانند این اعتیادها را ترک کنند و مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند تا از وسوسه‌های مجدد جلوگیری کنند.
مشاور سلامت روان: مشاوران سلامت روان به افرادی کمک می‌کنند که با مشکلاتی مثل اضطراب، استرس و افسردگی و… دست و پنجه نرم می‌کنند.
مشاور تحصیلی و شغلی: این مشاوران به افراد کمک می‌کنند ابتدا خودشان را بشناسند و به توانمندی‌ها و علاقه‌مندی‌هایشان پی ببرند، سپس طبق این موارد به افراد کمک می‌کنند بتوانند شغل و رشته تحصیلی مناسب خودشان را انتخاب کنند. همچنین افرادی که دچار افت تحصیلی یا شغلی شده‌اند و می خواهند در این زمینه‌ها به پیشرفت برسند، می‌توانند از این مشاوران کمک بگیرند.
مشاور توانبخشی: این مشاوران به افرادی کمک می‌کنند که دارای مشکلات و کم توانی‌های ذهنی، رفتاری و روانی هستند. مثل سالمندان یا افرادی که دچار مشکلات روانی و رفتار هستند. این مشاوران کمک می‌کنند این افراد بتوانند با مشکلات‌شان به خوبی دست و پنجه نرم کنند و زندگی بهتری داشته باشند.
 

روانشناس
روانشناسی رشته‌ای است که در آن ذهن و رفتار فرد مورد مطالعه و بررسی قرار میگیرد و روانشناس فردی است که با بررسی فرایندهای ذهنی و رفتاری شما به حل مشکل تان کمک میکند. به طور کلی روانشناس معمولا به دنبال فهم و درک ریشه رفتار هر فرد است.

روانشناسان در زمینه ی ارزیابی و درمان اختلال های ذهنی و هیجانی آموزش میبینند. روانشناسان دارای مجوز برای مشاوره و روان درمانی، انجام تست های روان شناختی و درمان اختلال های ذهنی صلاحیت دارند. البته روانشناس پزشک محسوب نمیشود و نمیتواند دارو بنویسد یا عملهای درمانی را انجام دهد. روانشناسان غالباً با روانپزشکان یا دیگر پزشکان معالج بیماریهای ذهنی همکاری میکنند و خدمات روان درمانی را در طول درمان انجام میدهند.

به طور کلی فارغ التحصیلان روانشناسی در حوزه اختلالات روانی، روانشناسی بالینی سلامتی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و … فعالیت می کنند. در مقاطع بالاتر تحصیلی، روانشناس بر یک یا چند تا از موارد ذکر شده متخصص میشود. از جمله تخصص های روانشناسی و کاربرد آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

روانشناس عمومی: این گرایش بیشتر بر امر شناخت، پژوهش و آموزش حوزه روانشناسی تاکید دارد.
روانشناس بالینی: روانشناس بالینی در شناخت ناهنجاری های رفتار انسان و درمان آن ها تخصص دارد و در ارزیابی، تحلیل، تشخیص و درمان مشکلات سلامت روان میتواند به شما کمک کند.
روانشناسی رشد: روانشناسان این حوزه به بررسی و تحلیل تغییرات فرد در طول زندگی می پردازند. تاکید این تخصص بیشتر بر دوران کودکی و نوجوانی است.
روانشناس کودکان استثنائی: برای دریافت مشاوره و کمک در حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات کودکان تیزهوش، کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان دارای ناتوانی حرکتی، نابینا یا ناشنوا و … از این دسته روانشناسان میتوان کمک گرفت.
روانشناس صنعتی و سازمانی: در این گرایش روانشناس در حوزه مطالعه و سازمان دهی مناسب منابع انسانی در شرکت ها و سازمان ها و حل مشکلات آن ها متخصص است.
و …
علاوه بر این روانشناسان ممکن است به صورت جداگانه دوره های تخصصی دیگری را گذرانده باشند تا رویکرد خاصی را در درمان بکار گیرند. برای مثال رویکرد روان کاوی شخصیتی، طرح واره درمانی، زوج درمانی و …..

وظایف و مسئولیت‌های روانشناسان چیست؟
بررسی گفتار، زبان بدن و رفتار مراجعه‌کننده و انجام تشخیص‌های لازم
شناسایی دقیق مشکل مراجعه‌کننده
پیدا کردن علائم بیماری یا مشکل در رفتار، افکار و احساسات مراجعه‌کننده و کمک کردن به او در اصلاح کردن این موارد

روانشناس خانم یا روانشناس آقا؟

هنگامی که بحث انتخاب مشاور یا روانشناس مطرح میشود، تقریباً تمام افراد نظری غریزی درباره ی جنسیت مشاور انتخابی شان دارند. البته انتخاب درست یا غلطی برای انتخاب جنسیت مشاور وجود ندارد. در هر حال این خودتان هستید که باید تصمیم بگیرید با روانشناس خانم راحت تر هستید یا آقا. چون این نکته که با کدام جنسیت اصلاً نمیتوانید، کار کنید از نظر بالینی باارزش است.

تنها نکته قابل توجه در انتخاب جنسیت مشاور یا رواشناس این است که شما باید بتوانید راحت مشکلات تان را با او در میان بگذارید و همچنین بتوانید به او اعتماد کامل داشته باشید. پس اگر مشکل شما به گونه ای است که فکر میکنید صحبت در مورد آن با یک فرد همجنس میتواند راحت تر باشد، روانشناس همجنس را انتخاب کنید. از طرفی اگر به طور کلی نسبت به یک جنسیت دیدگاه منفی دارید و بدبین هستید، طبیعتا نمیتوانید اعتماد لازم را به مشاوری با آن جنسیت داشته باشید. پس در انتخاب روانشناس مناسب، جنسیت او را باتوجه به مشکل و دیدگاه شخصیتان در نظر بگیرید.

 

بهترین روانشناس در شریعتی

روانشناس در شریعتی 

زوج درمانگر در شریعتی

کلیلنیک روانشناسی در شریعتی

مرکز مشاوره در شریعتی 
مشاوره خانواده در شریعتی

   

قیمت : تماس بگیرید

مشخصات آگهی دهنده

نام
admin102
ایمیل
تلفن
09916371098
انقضا
1403/02/31
بروزرسانی
1401/02/18
موقعیت
تهران
آدرس
شریعتی
مشاهده تمام آگهی های admin102

ارسال پیام به آگهی دهنده (admin102)

در مورد: بهترین روانشناس در شریعتی


Captcha image

ارسال نظر برای آگهی بهترین روانشناس در شریعتی

Captcha image

آخرین آگهی های خدمات مشاوره
1402/02/17
مرکز مشاوره در انقلاب
7

مرکز مشاوره در انقلاب, دکتر منوچهر ابراهیمی, 09120704284 - 09391252562

بهار شجاعتی / تلفن: 09391252562

1402/02/16
روانشناس کودک و نو جوان در انقلاب
7

روانشناس کودک و نوجوان در انقلاب , روانشناس طاهره امینی 09352274111 -09128089437

operator / تلفن: 09352274111

1400/10/04
مرکز مشاوره در شهرک گلستان
4

مرکز مشاوره در شهرک گلستان09128033153

اپراتور پیام اول / تلفن: 02144928508- 09128033153

1402/09/01
بهترین مشا‌وره و روانشناسی در جنوب تهران
1

مشا‌وره روانشناسی در جنوب تهران02155337948

اپراتور پیام اول / تلفن: 02155337948

1402/07/08
مرکز مشاوره ازدواج در دولت
1

مرکز مشاوره ازدواج در دولت , 02126602004 - 02126602005 - 02122614899 - 09302220994 خانم دکتر سمانه کاملی

اپراتور 105 / تلفن: 02126602004

1397/11/03
بهترین کلینیک روانپزشکی در جنوب تهران
1

بهترین کلینیک روانپزشکی در جنوب تهران 55963885

اپراتور پیام اول / تلفن: 02155963885

1397/12/11
بهترین مرکز نوروفیدبک در جنوب تهران
1

بهترین مرکز نوروفیدبک در جنوب تهران 55963885- 09029024014-0919891741

اپراتور پیام اول / تلفن: 02155963885

1402/06/13
موسیقی درمانی در جنوب تهران,منطقه 20
1

موسیقی درمانی در جنوب تهران55963885- 09029024014-0919891741

اپراتور پیام اول / تلفن: 02155963885

1402/09/05
بهترین مشاوره کودک و نوجوان در شریعتی
1

بهترین مشاوره کودک و نوجوان در شریعتی 02126602004 - 02126602005 - 02122614899 - 09302220994 مهسا جهانگیری

اپراتور 105 / تلفن: 02126602004

1402/09/05
متخصص سکس تراپیست در شریعتی
1

متخصص سکس تراپیست در شریعتی 02126602004 - 02126602005 - 02122614899 - 09302220994 الهه مظاهری

اپراتور 105 / تلفن: 02126602004